Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی برف، آب همدان را قطع نکرد/ذخیره سد اکباتان به 14 میلیون متر مکعب رسید

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان:
برف، آب همدان را قطع نکرد/ذخیره سد اکباتان به 14 میلیون متر مکعب رسید

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تا کنون استان همدان با هیچ‌گونه قطعی آب مواجه نشده است.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدهادی حسینی‌بیدار اظهار کرد: با توجه به بارش برف سنگین و قطعی برق و تمهیدات اندیشیده شده در شهرستان‌های نهاوند، ملایر و کبودراهنگ با قطعی آب مواجه نبوده‌ایم.

وی با بیان اینکه 3 دستگاه ژنراتور برای برق‌رسانی به چاه‌ها و یک دستگاه واترجت برای باز کردن شبکه‌های فاضلاب به شهرستان ملایر ارسال شده است، تصریح کرد: با تلاش همکاران در اداره آب، مانور و تمهیدات انجام شده توانستیم از یخ‌زدگی شبکه‌ها جلوگیری کنیم.

حسینی‌بیدار با اشاره به برودت هوا در استان عنوان کرد: تا کنون 18 مورد یخ‌زدگی انشعابات گزارش شده که بلافاصله برطرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی از جمله در اختیار قرار دادن پوشش‌های رایگان کنتور برای منازل به ویژه مناطق شمالی استان از سال گذشته برای جلوگیری از یخ‌زدگی شبکه‌ها انجام شده است.

حسینی‌‌بیدار در ادامه یادآور شد: 92 درصد آب استحصالی از منابع زیرزمینی و سطحی صرف مصارف کشاورزی، 6 درصد در بخش شرب و 2 درصد باقی‌مانده در بخش صنعت به‌کار می‌رود.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر خاطرنشان کرد: وضعیت منابع آبی روبه رشد است به طوریکه تا کنون سد اکباتان دارای 14میلیون مترمکعب و نیز سدسرابی دارای 5 میلیون مترمکعب آب است .

مدیرعامل آب و فاضلاب استان همدان در پایان از سامانه 122 خبر داد و گفت: مشترکین در صورت مشاهده هر گونه شکستگی، ترکیدگی و نشتی لوله قبل از انجام هر اقدامی با این سامانه تماس حاصل کنند.

منبع: ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن