Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی پایان اسفندماه؛ فرصت کارگران ساختمانی برای ثبت نام در سامانه خدمات رفاهی

پایان اسفندماه؛ فرصت کارگران ساختمانی برای ثبت نام در سامانه خدمات رفاهی

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی همدان گفت: کارگران ساختماني تا پايان اسفند 95 فرصت دارند در پنجره واحد سامانه خدمات رفاهی ثبت نام کنند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان، سید احمد توصیفیان اظهار داشت: در راستای اطلاع رسانی وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی  سرشماری کارگران ساختمانی از طریق ثبت نام در پنجره واحد سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.samanehrefah.ir از اول دی ماه سال جاری آغاز شده و كارگرا ن ساختماني تا پايان اسفند ماه 1395 فرصت دارند تا به صورت خود اظهاري در اين سامانه ثبت نام نمايند.

توصیفیان افزود:  لذا وفق مصوبه جلسه چهارم کارگروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ،از این پس صرفا کارگرانی می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند  که در سامانه خدمات رفاهی جمهوری اسلامی ایران  ثبت نام کرده و استحقاق و اشتغال آنها از طریق پایگاه اطلاعات و بررسی های میدانی محرز شده باشد.

 وی افزود  :  از این پس کلیه کارگران ساختمانی ( چه آنانی که در حاضر تحت پوشش بیمه هستند و چه کارگرانی که هنوز نتوانسته اند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند) الزامی است در این سامانه ثبت نام نمایند.

مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد : طبق مصوبه جلسه چهارم کار گروه اصلی قانون رفع موانع اجرایی قانون بیمه های اجتماعی کارگران ساختمانی  کشور کسانی که در سامانه خدمات حمایتی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت خدمت بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی ثبت نام نموده اند و برای در یافت خدمت حائز شرایط شده اند از طریق انجمن های صنفی کارگران ساختمانی به صورت رایگان مورد بازرسی میدانی قرار میگیرند و درصورتی که طبق مستندات مربوطه  احراز اشتغال آنها تأیید نهایی شود تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته و یا در صورتی که قبلا از این بیمه استفاده می کردند بیمه آنها تداوم پیدا می کند.

لازم به ذکر است کلیه کارگران ساختمانی در صورت دسترسی به اینترنت می توانند رأسا نسبت به ثبت نام خود در این سامانه اقدام نمایند و در غیر این صورت ثبت نام خود را می توانند در کافی‌نت ها ، انجمن های صنفی و.... انجام دهند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن