Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افتتاح سد شنجور رزن پس از ماه رمضان

افتتاح سد شنجور رزن پس از ماه رمضان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: سد شنجور رزن پس از ماه مبارک رمضان به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، مرتضی عزالدین در آیین آغاز عملیات اجرایی سد خرمرود تویسرکان با بیان اینکه این سد با هدف تأمین آب شرب منطقه و صنعت و همچنین حقابه های حوزه سد احداث می شود، اظهار داشت: مساحت حوزه آبریز سد 81 کیلومتر است که به صورت سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اولین بار اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و خاک پارس این طرح را در طول 36 ماه اجرا می کند، یادآور شد: درحوزه آب از سال 92  سعی شد پروژه های سد کلان و سرابی که بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، تکمیل شوند و سد شنجور و نعمت آباد نیز در حال اجراست که پس از ماه مبارک رمضان افتتاح سد شنجور انجام خواهد شد.

عزالدین همچنین تصریح کرد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته در روز تنظیم بودجه 10 میلیارد تومان اعتبار برای سد خرمرود اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه پنج میلیارد تومان نیز به سد گرین اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: در مجموع سرمایه گذاری خوبی در سطح شهرستان تویسرکان انجام شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی نیز با بیان اینکه نسبت جمعیت روستایی به شهری 29 درصد و در همدان 41 درصد و تویسرکان 50 درصد است، اظهار داشت: در سفر ریاست جمهوری به استان همدان برای تأمین آب و ایجاد مجتمع های آبرسانی اقداماتی انجام شد.

مصطفی هاشمی با بیان اینکه 50 درصد از منابع آب استان در روستاها قرار دارند، تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات شاخص بهره مندی تویسرکان به 86 درصد رسید.

هاشمی به عدم اتکای تویسرکان به منابع پایدار، یادآور شد: از سد سرابی نزدیک به یک میلیون متر مکعب آب تخصیص یافت و قریب به 43 روستای این منطقه نیز از سد خرمرود بهره مند خواهند شد.

وی افزود: برای اولین بار است که از آب سطحی برای مصرف شرب روستایی استفاده می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن