Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرمایه‌گذاری دو هزار و176 میلیون دلاری خارجی‌ها در همدان

سرمایه‌گذاری دو هزار و176 میلیون دلاری خارجی‌ها در همدان

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: 17 پروژه سرمایه گذاری خارجی با دو هزار و 176 میلیون دلار در استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، سید اسکندر صیدایی در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به ارائه برنامه های کمیته های چهارگانه قرارگاه در سال جاری، اظهار داشت: برش ملی بسته های پنج گانه مربوط به تولید و اشتغال در ستاد کشوری مصوب شده که توصیه می شود مدیران این بسته ها را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: وقتی متوسط عملکرد استان 125 درصد است تمام دستگاه ها خوب عمل کردند و از تمامی نهادها در اقتصاد مقاومتی تقدیر به عمل می آید.

صیدایی با بیان اینکه 200 پروژه صنعت و کشاورزی استان مورد بازدید قرار گرفته است، یادآور شد: کارگاه های صنعتی که از بانک ها تسهیلات دریافت کردند، بازدید شده و مورد بررسی قرار گرفتند.

وی همچنین خاطرنشان کرد:  207 جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی با یک هزار و 37 دستور جلسه و یک هزار و 235 مصوبه تشکیل شده و 168 پروژه با125 درصد پیشرفت داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان گفت: در ستاد تسهیل یک هزار و 690 متقاضی ثبت نام کرده و دو هزار و70 نفر متقاضی دریافت تسهیلات بودند.

وی ادامه داد: بایستی 66 پروژه به بخش خصوصی واگذار می شد که به 235 پروژه با مبلغ 76 میلیارد تومان رسید.

صیدایی با بیان اینکه 17 پروژه سرمایه گذاری خارجی با دو هزار و 176 میلیون دلار در استان اجرا شده است، تصریح کرد: از این تعداد تا کنون شش طرح به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه 51 شرکت دانش بنیان یک هزار و 24 شغل در استان ایجاد کرده اند، گفت: ثبت اختراع در استان با رشد 108 درصدی روبه رو بوده و 50 اختراع در استان به ثبت رسیده است.

صیدایی افزود: از یک هزار و 800 طرح عمرانی استان همدان،301 طرح اقتصاد مقاومتی با 168 میلیارد تومان بوده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان تأکید کرد: مزیت های استان شناسایی و در شورای برنامه ریزی به عنوان اولویت برای دریافت اعتبارات مطرح می شود که برندسازی سفال لالجین از مهمترین اولویت ها به شمار می رود.

وی در ادامه یادآور شد: تعداد زیادی تولیدکننده در ملایر و تویسرکان مشغول به تولید در بخش مبل و منبت هستند که توسعه آن در سال جاری از اولویت ها محسوب می شود.

صیدایی با بیان اینکه 14 هکتار گلخانه در سال قبل اجرا شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز اجرای50 هکتار گلخانه در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان اظهار داشت: گردشگری به عنوان استراتژی توسعه استان مشخص شده و اعتبار این بخش با افزایش پنج برابری روبه رو بوده است.

وی برون رفت از رکود کارگاه های کوچک و بزرگ را از اولویت های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد و افزود: منتظریم که با مدیریت این مباحث، اقتصاد مقاومتی را در استان به خوبی پیش ببریم.

دبیر کمیته اقتصادی و علم و فناوری قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه 39 پروژه و 40 وظیفه بسته رونق تولید و اشتغال برای دستگاه ها مشخص شده است، اظهار داشت: برش استانی پروژه ها به همدان ابلاغ نشده و بر اساس همکاری با دستگاه‌ها، وظایف انجام می شود.

رضا قیاسی همچنین تصریح کرد: دو پروژه در سال جاری تحت عنوان تدوین برنامه توسعه و حمایت از کارگاه های تولید فرش و ارتقاء هتلینگ در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان مشخص شده است.

وی با بیان اینکه 28 اقامتگاه بومگردی برای روستاهای گردشگری استان در سال جاری تکلیف شده است، یادآور شد: در حوزه مرمت و میراث و همچنین شهر جهانی سفال حمایت هایی صورت گرفته و 7.5 میلیارد تومان برای مرمت آثار باستانی در نظر گرفته شد که نسبت به قبل پنج برابر بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن