Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی در راه همدان/25 درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی با ظرفیت 70 درصد تولید می‌کنند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی همدان مطرح کرد:
سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی در راه همدان/25 درصد از واحدهای شهرک‌های صنعتی با ظرفیت 70 درصد تولید می‌کنند

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان گفت: تعهد شرکت شهرک های صنعتی برای جذب سرمایه گذاری 80 میلیارد تومان است اما در صورت به ثمر رسیدن پیگیری‌های شرکت، چند طرح با سرمایه‌گذاری بیش از 400 میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، کیوان گردان در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه توسعه صنعتی از مهمترین اهداف شهرک های صنعتی است، اظهار داشت: بر اساس سیاست های سازمانی از 14 تا 21 مردادماه به عنوان هفته صنایع کوچک، برنامه هایی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین فعالیت ها در حوزه صنعتی کشور حمایت و  ایجاد زیرساخت ها است، یادآور شد: 93 درصد از صنایع کشور در بخش صنایع کوچک است بنابراین حمایت از این بخش اهمیت ویژه ای دارد.

گردان با اشاره به اینکه همدان از استان های نمونه در معرفی صنایع برتر به شمار می رود، خاطرنشان کرد: کسب این عنوان در چهار بخش بوده و همدان بیشترین سهم را در بین استانهای کشور دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان تأکید کرد: اراضی صنعتی استان نزدیک به دو هزار و 900 هکتار است و یک هزار و 300 هکتار آماده سازی برای فعالیت صنعتی شده است.

وی افزود: تا کنون 870 واحد تولیدی دارای پروانه در شهرک ها مستقر شده اند و تعداد محدودی از واحدها نیز هنوز پروانه بهره برداری دریافت نکرده اند.

گردان با بیان اینکه 29 شهرک و ناحیه صنعتی، یک شهرک فناوری و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد، یادآور شد: نزدیک به 10 هزار نفر در واحدهای تولیدی دارای پروانه مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ایجاد زیرساختها، اظهار داشت: عمده نیازهای شهرک و واحدهای تولیدی تا حد زیادی تأمین شده اما باید زیربنا را بیش از پیش افزایش داد.

گردان در ادامه یادآور شد: 153 مگاوات برق و 486 لیتر در ثانیه آب در شهرک ها تأمین شده، 21 شهرک نیز از گاز و 23 شهرک از تلفن ثابت برخوردار شدند و 9 تصفیه خانه نیز در شهرک ها ایجاد شده و در حال بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان گفت: مساحت فضای سبز شهرک های صنعتی 86 هکتار است و 182 هزار اصله نهال دائمی و 43 هزار درختچه در شهرک ها ایجاد شده است.

گردان همچنین تصریح کرد: در بخش صنایع کوچک نیز اقداماتی صورت گرفته و در سال قبل برای اولین بار دو پاویون اختصاصی از واحدهای تولیدی در نمایشگاه های تخصصی حضور داشت.

وی با اشاره به حضور 20 غرفه از همدان در نمایشگاه عراق، گفت: حضور صنعتگران در روسیه نیز با توجه به سیاست ایران برای توسعه صادرات پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با بیان اینکه یکی از مهمترین راهکارها و برنامه ها توسعه بازارهای هدف صادراتی است، تأکید کرد: بازارهای فعلی زمینه فروش محصولات استان را دارند و همدان به دنبال توسعه صادرات در روسیه و عراق است.

وی خاطرنشان کرد: چهار کنسرسیوم صادراتی برای سفال لالجین، کشمش ملایر، پوشاک کردآباد و قطعات لاستیک رزن در استان تشکیل شده است.

گردان با اشاره به اینکه 188 واحد صنعتی استان در شش نمایشگاه داخلی و 30 واحد نیز در پنج نمایشگاه خارجی شرکت کردند، اظهار داشت: نمایشگاه اوکراین، بغداد، ایتالیا، روسیه و ترکیه از جمله نمایشگاه هایی بودند که صنعتگران استان در آن حضور داشتند.

وی با اشاره به عدم آشنایی صنعتگران با ادبیات تجاری دنیا، تصریح کرد: شرکت های مدیریت صادرات به استان کمک می کنند تا بتوان بازارهای هدف را توسعه بخشید.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان تأکید کرد: در حوزه توسعه بازار چندین آیتم دنبال شده و اطلاعات واحدهای تولیدی در کتابی به چهار زبان در این راستا به چاپ رسیده است.

گردان با بیان اینکه 15 واحد صنعتی استان در آزمون های شرکت گیز آلمان شرکت کردند، یادآور شد: این افراد در آلمان آموزش دیده و پس از بازگشت، علاوه بر برقراری ارتباط با شرکت های تجاری آلمان، تجربیات خود را به صنعتگران استان را نیز منتقل کردند.

وی با اشاره به برگزاری 320 دوره آموزشی در استان، اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک مکلف شد که حوزه آموزش را در سطح کشور مدیریت کند که در این راستا سه هزار و 800 نفر ساعت مورد آموزش قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان در ادامه گفت: شرکت در تحقق شاخص های خود رتبه اول را به دست آورد.

گردان با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان واحدی در شهرک های صنعتی تعطیل نشده است، خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی در سالهای قبل به دلایل متعددی تعطیل شدند که تعطیلی برخی از واحدها در دنیا دور از ذهن نیست.

وی افزود: از 600 واحد تعطیل استان بیش از 450واحد به طور مجدد به چرخه تولید بازگشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان اظهار داشت: استان در تعداد تصفیه خانه های فاضلاب شهرک ها از استان های برتر کشور به شمار می رود..

وی با بیان اینکه تصفیه خانه در شهرک های مستعد ایجاد شده است، یادآور شد: همدان توانسته  در اجرای سیاست های خوشه صنعتی رتبه برتر را کسب کند.

گردان همچنین تصریح کرد: اگر مشکلی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برطرف نمی شود یا خود فرد نمی خواهد یا کار از کار گذاشته است.

وی در ادامه از ایجاد 400 اشتغال جدید در 50 واحد احیا شده شهرک های صنعتی استان در سال قبل خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان تأکید کرد: یکی از سیاست های راه آهن اتصال کریدور شرق به غرب است و با توجه به این موضوع تصویب ایجاد بندر خشک در استان تسهیل می شود.

وی با بیان اینکه خوشه کشمش ملایر و مبل و منبت تویسرکان و نهاوند در سال جاری مورد حمایت قرار می گیرد، اظهار داشت: در سال آینده نیز خوشه چرم در اولویت حمایت استان قرار خواهد گرفت.

گردان با اشاره به اینکه 15 درصد از واحدها با ظرفیت 30 درصد تولید می کنند، یادآور شد: بیش از 60 درصد واحدهای شهرک‌های صنعتی استان با ظرفیت بالای 60 درصد فعال هستند و 25 درصد نیز بیش از 70 درصد ظرفیت تولید می کنند.

وی به راه‌اندازی اولین شهرک صنفی در استان همدان اشاره و تصریح کرد: بیش از  250واحد تولیدی بنک داران در شهرک صنفی بوعلی(2) در حال راه اندازی است و 80 قطعه نیز به لوازم خانگی اختصاص می یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان تأکید کرد: امید می رود بتوان پوشاک را نیز به شهرک صنفی اضافه کرد و قطعاتی از شهرک را به این بخش اختصاص داد.

وی با بیان اینکه نمی توان سرمایه گذار را به بخشی جذب کرد که امکانات ندارد، یادآور شد: باید زیرساخت ها در مناطق ایجاد شود تا بتوان سرمایه گذار جذب کرد و در منطقه اقتصادی ویژه جهان آباد نیز پس از فراهم شدن زمینه می توان جذب سرمایه گذار را انجام داد.

گردان افزود: فامنین به دلیل محروم بودن تا 13 سال از معافیت مالیاتی برخودار است و این می تواند ظرفیتی مناسب برای جذب سرمایه گذار باشد.

وی با بیان اینکه منطقه اقتصادی ویژه جهان آباد چهار پلاک دارد، اظهار داشت: تنها یک پلاک منطقه به میزان 25 هکتار اوقافی است و اقدامات در دیگر پلاک ها که مشکلی ندارند، انجام می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با اشاره به صادرات سه میلیون دلاری از چهار شرکت حاضر در نمایشگاه روسیه، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه بغداد دو میلیون قرارداد از سوی 20 واحد صنعتی منعقد شد  و این قراردادها ادامه دارد.

گردان با بیان اینکه صادرات در اتاق های کار افزایش نمی یابد، گفت: افزایش صادرات به رایزنی نیاز دارد و از طرفی باید کیفیت محصولات صادراتی را نیز افزایش داد؛ محصولات تولیدی کشور نامبروان نیستند.چرا در بازار عراق، ترک ها آمدند و عمده صادرات را از آن خود کردند؟

وی از برنامه ریزی برای 80 میلیارد تومان سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی خبر داد و افزود: سرمایه گذاری در چند واحد پیش بینی شده که اگر به نتیجه برسد به بیش از 400 میلیارد تومان می رسد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن