Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز مساجد همدان

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان خبر داد:
اختصاص 600 میلیون تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز مساجد همدان

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان تأکید کرد: در احداث مساجد ملاحظات فنی و معماری اسلامی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا زمانی در جلسه شورای رسیدگی به امور مساجد همدان گفت : مساجد به عنوان یک مکان عمومی و پر تردد باید به لحاظ مسایل فنی از ایمنی لازم برخوردار و در برابر حوادث مقاوم باشند.

وی مسجد را نشانگر هویت یک مکان ،شهر یا روستا دانست و افزود : متاسفانه برخی از مساجد ما به لحاظ فنی و معماری مشکل دارند که این مورد باید در احداث و بازسازی مساجد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان اضافه کرد : در توزیع اعتبارات سال 96 توجه به اماکن مذهبی جزء الزامات ما در کمیته برنامه ریزی شهرستان بوده است.

وی از اختصاص 6 میلیارد و 777 میلیون ریال اعتبار تعمیر و تجهیز مساجد شهرستان در بودجه سالجاری خبر داد و یادآور شد: از این میزان اعتبار 5 میلیارد از منابع متوازن، 1 میلیارد و 500 میلیون ریال از منابع استانی و 277 میلیون ریال از منابع نفت و گاز پیش بینی شده است.

زمانی با بیان اینکه رده های مقاومت بسیج نیز بعنوان مراکز فرهنگی فعال در مساجدعمل می کنند اظهار کرد : برای تعمیر و تجهیز این اماکن در سطح شهرستان همدان نیز 8 میلیارد و 474 میلیارد ریال اعتبار از منابع مذکور اختصاص یافته است.

وی افزود: برای مسجد جامع همدان 7 میلیارد ریال، موکبهای اربعین حسینی2 میلیارد ریال و ستاد اقامه نماز 200 میلیون ریال اعتبار در سالجاری مصوب شده است.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان  تصریح کرد : برای مرکز خدمات حوزه های علمیه همدان نیز 14 میلیارد ریال، شورای عالی حوزه های علمیه همدان حدود 10 میلیارد ریال و حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) 5 میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی به تصویب رسیده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن