Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ایجاد 75 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران

ایجاد 75 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران

مدیر کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان همدان از ایجاد 75 هزار فرصت شغلی برای ایثارگران کل کشور در چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان همدان، احمد توصیفیان در دیدار با حجت الله امانی مدیرکل اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت :تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم حسینی یادآور نقش بسیار مهم قیام امام حسین (ع) در گسترش و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تقویت روحیه رزمندگان و الگو گرفتن از ایثار یاران امام حسین (ع) برای دفاع از اسلام و حفظ کیان کشور است همانطوری که کاملاً در افکار و رفتار رزمندگان، شهدا، جانبازان و آزادگان مشهود بود و حتی شعارها و پیشانی بندهای آنان گویای این موضوع است.

توصیفیان با اشاره به اینکه ایجاد شغل ازمهمترین درخواست‌های جامعه ایثارگران است، گفت: این خواسته به حق بایستی با همکاری مسئولان و ایجاد بسترهای لازم برای رفع آن عملیاتی شود.

وی افزود : باید با برقراری ارتباط متقابل با مسئولان از همه‌ ظرفیت‌ها و راهکارهای موجود بهره بگیریم تا بتوانیم بیکاری این قشر جامعه را برطرف کنیم.

مدیر کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی موضوع اشتغال ایثارگران و خانواده های شهدا از دغدغه های مهم دولت و مسئولان اجرایی کشور دانست و گفت:  به  منظور حل این موضوع اسفندماه سال گذشته صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

توصیفیان گفت: در طول چهار سال گذشته، حدود ۷۵ هزار فرصت شغلی برای ایثارگران ایجاد شده است که حدود ۴۵ هزار شغل مربوط به استخدام در دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی و بقیه ایجاد فرصت شغلی با ارائه تسهیلات از سوی بنیاد و بانک‌ها بود. با این حال باید تلاش‌های بیشتری در این زمینه انجام شود چرا که به همان میزان که افراد مشغول بکار مي‌شوند افراد جدید متقاضی کار هم مراجعه می‌کنند.

توصیفیان تصریح کرد : تاسیس صندوق اشتغال و کارآفرینی ایثارگران در جهت ایجاد، توسعه و تقویت اشتغال و حمایت از فرصت های شغلی ، جرقه ای از امید در دل ایثارگران زد تا با اعطای تسهیلات با سود پایین، گامی جهت خوداشتغالی آنان برداشته شود.

وی گفت : اعطای تسهیلات خوداشتغالی و حمایت از کارآفرینان در راستای توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای ایثارگران، اعطای تسهیلات به صورت قرض الحسنه و کم سود به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید برای ایثارگران، کمک به تامین منابع مالی برای فعالیت های زیرساخت اشتغال و کمک به تامین و پرداخت یارانه سود و کارمزد به مجریان طرح های اشتغالزا و کارآفرینی واجد شرایط از جمله اهداف این صندوق است.

مدیر کل تعاون ، کار ورفاه اجتماعی گفت : بانک ها در جهت تامین تسهیلات برای ایثارگران کمک کنند و با سرعت بیشتری، سقف وام را بالاتر ببرند، چون استقبال خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران مناسب است و خوشبختانه یکسری از ایثارگران نیز به دنبال خوداشتغالی هستند و تاکنون برخی از آنها کارهای بزرگی انجام داده اند. باید گفت که ایثارگران در بحث اقتصاد مقاومتی و تولید نقش مهمی دارند و بسیاری از آنها هم گمنام و در مسیر اشتغال فعالیت دارند.

 وی افزود :در گذشته ایجاد اشتغال برای جانبازان، آزادگان و فرزندان آنها بوده اما دامنه ایجاد اشتغال برای فرزندان ایثارگران دیده شده که پیش‌بینی شده ۶۵ هزار نفر از فرزندان ایثارگران تا پایان برنامه ششم توسعه جذب شوند که  ۲۵ درصد از این افراد در مراکز دولتی و مابقی از طریق توانمندسازی در بخش خصوصی جذب خواهند شد.

توصیفیان ضمن اشاره به تفاهم نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌ها بیان داشت: ضروری است که همه دستگاهها و بانکها در راستای افزایش فرصت های شغلی و تسهیلات مورد نیاز هم افزایی لازم را به عمل آورند همچنین در بحث خود اشتغالی ایثار گران موضوع بازاریابی ، فروش و برند سازی محصولات آنان توجه ویژه شود.

نظرات   

 
0 #1 جلیل شا خه عریض 1396-06-30 10:50
باسلام ببخشی جهت استخدامی متاسفانه مسولین خوزستان کاری انجام ندادن
بازگو کردن
 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن