Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تعداد بیکاران استان رصد شود/ مدیران برنامه کاری بدهند

استاندار همدان:
تعداد بیکاران استان رصد شود/ مدیران برنامه کاری بدهند

استاندار همدان گفت: طرح رصد تعداد بیکاران تمام شهرستان های استان بررسی شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با تأکید بر آمادگی برای میزبانی از زائران اربعین، اظهار داشت: هر ساله مردم استان میزبانی خوبی از زائران داشتند که امید می رود امسال نیز شاهد این میزبانی باشیم.

نیکبخت با بیان اینکه مراسمات عزاداری در ایام سوگواری محرم با امنیت در استان برگزار شد، گفت: با تلاش نیروی انتظامی جرائم خشن استان 30 درصد کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دولت دوم از جمله دغدغه های مردم و مأموریت اساسی مدیران اشتغال است، خاطرنشان کرد: مدیران با قدم های بلندتر، تصمیمات راسخ‌تر و همت بیشتر وارد عمل شوند چراکه اساسی ترین مأموریت من و مدیران اشتغال است و از هیچ کوتاهی و کم توجهی بی تفاوت نخواهم گذشت.

نیکبخت با بیان اینکه معیار انتخاب مدیران، کار است، یادآور شد: هر تلاشی در دستگاه ها می تواند به اشتغال ارتباط داشته باشد.

وی ادامه داد: نباید در سطح استان محصور شویم و باید امکانات ملی و اعتبارات را جذب کنیم که این معیاری مهم در ارزیابی عملکرد مدیران به شمار می رود.

وی به تأکید دولت بر جذب اعتماد سرمایه گذاران، اشاره کرد و افزود: ناجی و رافع مشکلات اقتصادی کشور بخش خصوصی است و این بخش زمانی دلگرم می شود که حامی و پشتیبان داشته باشد بنابراین همه باید در خدمت سرمایه گذار باشند.

نیکبخت با بیان اینکه باید از سرمایه گذار واقعی حمایت شود، گفت: طرح ها باید توجیه اقتصادی داشته باشند و طرحی که توجیه و متقاضی آن اهلیت داشته باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

مدیر ارشد استان همدان با بیان اینکه نباید اجازه داد که مشکل واحدهای تولیدی بیشتر شود، خاطرنشان کرد: یکی از انگیزه های سرمایه گذاران این است که ببینند تولید چقدر حمایت شده است.

وی با اشاره به اینکه 123طرح به بانک ها معرفی شده و تنها 10 واحد صنعتی تسهیلات دریافت کردند، گفت: بانک ها هنوز در سال جاری گرم نشده اند و تسهیلات چندانی پرداخت نکرده اند.

استاندار همدان تأکید کرد: باید تعداد بیکاران جز کسانی که کار دارند و به دنبال اشتغال بهتری هستند، در تمام شهرستانها رصد شود.

وی در ادامه یادآور شد: سرمایه گذار باید برای ما محترم باشد و باید مورد استقبال قرار بگیرد چرا که مأموریت اصلی ما این است.

مدیر ارشد استان همدان افزود: سرمایه گذاری که می تواند در بخش های دیگر فعالیت کند اما سرمایه خود را در مسیر اشتغال هزینه می کند، بسیار ارزشمند است.

نیکبخت گفت: هیچ اغماض و کوتاهی از ما پذیرفته نیست و مدیران باید پاشنه کشیده وارد عمل شوند.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه های اجرایی ماهیانه به شهرستانها سفر کرده و امور را پیگیری کنند و از طرفی برنامه کاری شش ماهه و سالانه خود را نیز ارائه دهند تا مورد ارزیابی قرار بگیرد.

نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه برای توسعه گردشگری برنامه های زیادی داریم، اظهار داشت: سال آینده همدان میزبان نمایندگانی از سراسر دنیاست و باید از حالا خود را آماده کنیم چون هرچه در این بخش کار کنیم، کم است.

استاندار همدان به قطع گاز مدرسه استثنایی در منطقه دیزج به دلیل بدهی ۱۰ میلیون تومانی اشاره کرد و افزود: هماهنگی انجام شده که بخشی از بدهی پرداخت شود و شرکت گاز نیز مابقی را تقسیط و گاز رسانی به مدرسه را برقرار کند چون هوا رو به سردی می‌رود و کودکان گناهی نکرده اند.

وی در خصوص مشکل گازرسانی به کشتارگاه الوند رزن نیز گفت: گازرسانی به این مجموعه از طریق حریم ایمنی راه انجام شود و هماهنگی در این خصوص صورت بگیرد.

نیکبخت با بیان اینکه تعامل با بانک ها به گونه ای است که هیچ واحدی تعطیل نشود، یادآور شد: قصد ما این است که مشکلات اقتصادی واحدها برطرف شود.

وی ادامه داد: واحد قارچ نگین روزی واحد نمونه کشوری بوده و حالا با مشکل تسهیلات روبه رو شده که تقاضا می شود بانک همکاری لازم را انجام دهد.

نیکبخت تأکید کرد: چون باید شرایط صادرات محیا شود و کارگران به فعالیت بازگردند، تعیین تکلیف پرداخت تسهیلات با شرایط فعلی اقتصادی این واحد انجام و آغاز زمان پرداخت بدهی از نیمه دوم سال آینده به صورت شش ماه یکبار تعیین شود.

وی همچنین تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی نیز تا یک سال برای پرداخت معوقات به این واحد فرصت می دهد.

استاندار همدان در خصوص مشکل بدهی شرکت لوح زرین ملایر به بانک، گفت: این موضوع که واحد، شرایط اقتصادی را برای پرداخت بدهی داشته باشد اما اقساط را نپردازد و سود کلان بدهی را بپذیرد، عاقلانه نیست.

نیکبخت اضافه کرد: باید تمام تلاش صورت بگیرد که اشتغال و تولید حفظ شود و از طرفی واحد بتواند بدهی خود را نیز بپردازد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار هزینه زیادی صرف طرح کرده است، یادآور شد: ایشان به جای ساخت یک سازه، کاخ ساخت و پس از مدتی بازار خود را از دست داد و با وام و تسهیلات نمی توان کار را آنچنان که باید پیش برد اما با این وجود درخواست می شود که بانک شرایط و مدت زمان پرداخت اقساط بدهی را تعیین تکلیف کند.

استاندار همدان در ادامه به ارزیابی مجدد وضعیت شرکت صنایع غذایی سارمس اشاره کرد و گفت: ارزیابی به گونه ای انجام شود که ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات درخواستی به طرح اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه طولانی شدن طرح ها تقصیر متقاضی نیست، یادآور شد: این مشکل تقصیر ما و بانک هاست چراکه متقاضی نمی‌خواهد طرحش به طول انجامد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن