Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی قیمت منطقی سیب زمینی کمتر از ۴ هزار تومان است

قیمت منطقی سیب زمینی کمتر از ۴ هزار تومان است

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: در روزهای آینده قیمت سیب زمینی در بازار همدان حداقل ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش می‌یابد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت استان همدان، محمد فامیل متقیاظهار داشت: صادرات بیش از اندازه و مدیریت نشده و خسارات ناشی از سیل سبب گرانی سیب زمینی در سراسر کشور از جمله استان همدان شده است.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو سیب زمینی در بازار خرده فروشی همدان به 10 هزار تومان هم رسیده است، ابراز کرد: اما در روزهای آینده با آغاز برداشت سیب زمینی‌های استان همدان بدون شک شاهد شکسته شدن قیمت این محصول پر مصرف خواهیم بود.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان با تاکید بر اینکه تا نام صادرات می‌آید قیمت‌ها شروع به افزایش می‌کند، تصریح کرد: با توجه به تورم و هزینه‌های تولید سیب زمینی، قیمت منطقی و تمام شده این کالا بین 3 تا 4 هزار است اما متاسفانه وقتی صادرات بیش از اندازه انجام می‌شود با کمبود عرضه و گرانی مواجه می‌شویم.

فامیل متقی با بیان اینکه همدان قطب تولید سیب زمینی در کشور است و بیش از یک پنجم سیب زمینی‌های مورد نیاز کشور در همدان تولید می‌شود، اظهار داشت: امسال نیز کشت این محصول به اندازه کافی انجام شده و برداشت آن سبب تعدیل قیمت‌ها می‌شود.

وی افزود: سیب زمینی یک کالای پر مصرف و مورد نیاز مردم است که صادرات آن مردم را با مشکل گرانی و کمبود مواجه می‌کند. گرانی سیب زمینی سبب شد تا فروشندگان برای رفاه حال مردم و خرید بیشتر سود کمتری را برای خود لحاظ کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن