Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کاهش جدی مصرف بنزین در همدان

کاهش جدی مصرف بنزین در همدان

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان از کاهش حدود 9 ميليون ليتري مصرف بنزین در استان همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی منطقه، امین روستایی گفت: پس از اصلاح و اجرای نظام جدید توزیع سوخت در استان و بررسی آمارهای روزانه مصرف بنزین، شاهد کاهش 16 درصدي مصرف این فرآورده هستیم.
وی افزود: با پایش مصرف این فرآورده طی1 ماه بعد از اجرای نظام جدید ( 24 آبان تا 24 آذر 98) و مقایسه آن با بازه زمانی مشابه سال قبل ( 24 آبان تا 24 آذر ماه 97) روند کاهش مصرف مشهود است.
این مقام مسئول به نقل از سایت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اظهار داشت: پس از اجرای این طرح، مصرف بنزين كشور از ميانگين روزانه 99 میلیون لیتر، به رقم 77 میلیون لیتر رسیده که اين رقم نشان از 22 ميليون ليتر كاهش مصرف این فرآورده در کشور است.
امین روستایی بر لزوم مدیریت مصرف و استفاده درست از سوخت توسط شهروندان تأکید کرد و بهبود وضعیت آلودگی هوا به خصوص در شهرهای بزرگ که از معضلات محیط زیست دنیای کنونی به شمار می رود را منوط به همکاری و همدلی تمامی بخش های جامعه دانست.
وي همچنين از رمزگشايي 23 هزار كارت سوخت مالكان خودروهايي كه رمز آن را فراموش كرده بودند در بازه زماني يك ماهه پس از اجراي طرح مديريت مصرف سوخت در 8 ناحيه منطقه همدان خبر داد.
روستايي با اشاره به اينكه مفقودي كارت هوشمند سوخت به هر دليل، مشكلات بعدي براي مالك وسيله نقليه در بردارد و نيز امكان سوء استفاده افراد غير را فراهم مي آورد به شهروندان توصيه كرد: حتما كارت سوخت خود را در يكي از جايگاه هاي عرضه سوخت رمزگذاري كرده و مراقبت هاي لازم در حفظ و نگهداري از آن را به عمل آورند.
مدير منطقه همدان خاطرنشان كرد: سهميه سوخت خودروهاي عمومي به عموم مردم و شهروندان تعلق داشته و در قبال ارايه خدمت روزانه عزيزان زحمتكش در بخش جابجايي كالا و مسافر در كارت هاي سوخت مربوطه شارژ مي شود؛ لذا خريد و فروش آن تحت هر عنوان خلاف قانون بوده و جريمه نقدي براي هر كارت و توقيف سه ماهه آن بخشي از برخورد قانوني با مالك متخلف است كه توسط مراجع ذيربط تعيين و اعمال مي شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن