Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مصرف 150 میلیون لیتر مکعب سی‌ان‌جی در همدان

مصرف 150 میلیون لیتر مکعب سی‌ان‌جی در همدان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان از عرضه ۱۵۰ میلیون و ۲۹۹ هزار متر مکعب سی‌ان‌جی در استان همدان در سالی که گذشت خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، امین روستایی با بیان این مطلب گفت: مصرف هر متر مکعب سی‌ان‌جی موجب صرفه‌جویی معادل ۰,۹ لیتر در مصرف بنزین است.

وی این سوخت پاک را جایگزین مناسبی برای بنزین دانست و ادامه داد: گاز طبیعی فشرده علاوه بر به‌صرفه بودن از لحاظ هزینه و کمک به اقتصاد خانواده در حفظ محیط زیست و داشتن هوایی پاک برای ما و آیندگان نیز موثر خواهد بود.

این مقام مسئول یادآور شد: در آبان ماه سال گذشته و پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، روند مصرف سی‌ان‌جی تا پایان بهمن ماه صعودی بوده اما پس از زمزمه شیوع ویروس کرونا در کشور و محدود شدن رفت و آمدها و اجرای قوانین منع تردد، شاهد کاهش نه تنها سوخت پاک بلکه انواع سوخت مایع نیز در بخش حمل و نقل بودیم.

مدیر منطقه از رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در مراکز عرضه سی‌ان‌جی خبر داد و تأکید کرد: عملیات سوخت‌گیری در این مراکز فقط توسط اپراتورهای جایگاه انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: اکنون در ۴۷ جایگاه استان سوخت سی‌ان‌جی عرضه می‌شود که از این تعداد ۲۳ جایگاه دو منظوره و ۲۴ باب تک منظوره سی‌ان‌جی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ در بخش سی‌ان‌جی جایگاه "نگین غرب" در شهر همدان و مجتمع خدماتی رفاهی "ایران زمین" در شهر ملایر با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و همچنین جایگاه‌های "۲۹ فروردین" در شهر همدان و "ولایت" در شهر تویسرکان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی راه اندازی شد و در مدار خدمت‌رسانی قرار گرفت.

امین روستایی با اشاره به اینکه سه جایگاه جدید سی‌ان‌جی نیز در منطقه در دست احداث است، اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال‌جاری این مراکز به بهره برداری رسیده و آماده خدمات‌رسانی خواهند بود.

روستایی اضافه کرد: در حال حاضر ۲۶۶ نازل عرضه سی‌ان‌جی در استان فعال است و سال گذشته به طور میانگین از هر نازل حدود ۵۶۵ هزار متر مکعب سوخت به مشتریان تحویل شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن