Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بخشش ۱۷ میلیارد تومان اجاره بها در همدان

بخشش ۱۷ میلیارد تومان اجاره بها در همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت:ازابتدای شیوع ویروس کرونا ۱۷ میلیارد تومان اجاره بها از سوی مالکان در این استان بخشیده شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری گفت: از شروع موج اول شیوع کرونا تاکنون، با همکاری ظرفیت‌های مردمی مرتبط با سازمان، مالکان منازل و واحد‌های تجاری بیش از ۱۷ میلیارد تومان در حوزه اجاره‌بها بخشیدند که پویش «سود کمتر برکت بیشتر» در موج سوم نیز با توجه به شرایط اقتصادی حاضر دنبال می‌شود.
او با بیان اینکه با شروع موج اول کرونا فضای مبهمی بر جامعه ایجاد شده و جامعه را دچار رخوت و سستی کرده بود، افزود: با کمک ظرفیت‌های مردمی مرتبط با سازمان تبلیغات، هیئت‌های مذهبی، مؤسسات قرآنی، مداحان و انجمن‌های اسلامی در راستای نیاز‌های اساسی جامعه گام برداشتند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ضدعفونی و گندزدایی معابر، تهیه ماسک، ملزومات بهداشتی، بسته‌ها و اقلام بهداشتی برای ساکنان حاشیه شهر نام برد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: این گروه‌ها همچنین اقدامات خلاقانه‌ای در حوزه کمک به شبکه بهداشت و درمان داشتند، ساماندهی مبلغین در کل استان برای آموزش و کمک به دفن بیماران کرونایی، بیش از ۳۰ طلبه خواهر و برادر برای این امر شناسایی شدند و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به کمک شبکه بهداشت پرداختند.
نظیری افزود: در موج اول شیوع کرونا که مردم برای تجمع نکردن در گورستان‌ها توجیه نبودند شبکه معتمدین در شهرستان‌ها را ایجاد و با کمک مبلغین مردم توجیه می‌شدند.
او ادامه داد: از اوایل شیوع کرونا تاکنون نیز روحانیون مستقر در فضای روستایی به تبیین خطرآفرین بودن تجمعات برای انتقال ویروس کرونا در مراسم عروسی و ختم پرداختند به‌گونه‌ای که از این مبلغین به‌عنوان جهادگران عرصه تبیین یاد می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان همچنین از جمع‌آوری بسته‌های معیشتی و شناسایی افراد آسیب‌دیده در بخش کرونا خبر داد و گفت: شبکه تبلیغی استان در موج اول کرونا ورود جدی به این موضوع داشت به‌طوری‌که بیش از ۴ هزار قربانی و ۱۵ رأس گوساله و گاو به نیت توزیع میان نیازمندان و دفع بلا ذبح شد.
نظیری عنوان کرد: طراحی بازی‌های خانگی برای کودکان، طراحی و تولید برنامه‌های تلویزیونی برای کودک و نوجوان، پویش‌های نقاشی و راه‌اندازی مرکز مشاوره خانواده و ارائه شیوه برخورد با کودکان در این شرایط ازجمله اقدامات سازمان با همکاری ظرفیت‌های مردمی در موج اول شکل‌گیری کرونا بوده است.
او به اقدامات این سازمان در موج سوم شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در حاشیه شهر‌ها مادران بی‌سواد و یا کم‌سواد هستند، بخشی از معلمان و دانشجویان با همکاری و شناسایی سازمان تبلیغات اعلام آمادگی کردند که از طریق شبکه شاد آموزش این فرزندان را بر عهده بگیرند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: در موج اول و دوم شیوع کرونا در استان شرایط حاد نبود، اما با شیوع موج سوم کرونا، مجموعه‌ای از طلاب و گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها حضور و مایه امید و آرامش به بیماران شدند.
او با اشاره به اینکه هر هفته ۱۴۰ نفر از این طلبه‌ها و گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها حضور و به کمک شبکه بهداشت و درمان می‌شتابند، افزود: پس از حضور این گروه‌های جهادی در بیمارستان‌ها، ترس و اضطراب از بین بیماران کمتر شده و مرگ‌ومیر نیز کاهش یافته است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن