Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی دفاتر نقشه‌کشی ساختمان در همدان راه‌اندازی شود

دفاتر نقشه‌کشی ساختمان در همدان راه‌اندازی شود

استاندار همدان با اشاره به نبود دفاتر مهندسی طراحی و نقشه کشی ساختمان در استان به تیم عمرانی ماموریت داد که برای تسهیل و کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی این دفاتر تا پایان سال در سطح استان راه‌اندازی شود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سیدسعید شاهرخی در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با انتقاد از نبود دفاتر تهیه و طراحی نقشه ساختمانی گفت: این کار توسط اشخاص حقیقی انجام می‌شود که بسیار زمانبر و طولانی است. 

وی با بیان اینکه روند صدور پروانه ساختمانی در استان همدان در مقایسه با سایر مناطق کشور وقت‌گیر و خسته‌کننده است افزود: طبق بررسی های صورت گرفته بیشترین زمان در نظام مهندسی ساختمان و تهیه و تائید نقشه اتلاف می‌شود. 
استاندار همدان تصریح کرد: تاخیر در روند صدور پروانه ساختمانی موجب نارضایتی مردم و انبوه سازان مسکن در این استان شده و از اینرو به دنبال راهکارهای مفید بودیم و تاسیس دفاتر حقوقی می تواند گره‌گشا باشد. 
شاهرخی تاکید کرد: شهرداری ها از ابتدای سال ۱۴۰۰ مکلف هستند نقشه های تهیه شده در دفاتر مهندسی را بپذیرند و تا پایان سال اینگونه دفاتر باید به میزان مورد نیاز تشکیل شود تا مردم سرگردان نشوند. 
به گفته وی حداکثر زمان لازم برای تهیه و تائید نقشه باید یک ماه باشد و یک سال معطل کردن متقاضیان ساخت و ساز به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. 
استاندار همدان خاطرنشان کرد: برای تشویق و ترغیب مهندسان به سمت کارگروهی و تشکیل این دفاتر باید برنامه‌ریزی کنیم و در صورت امکان معافیت های مالیاتی و تامین اجتماعی برای آنها در نظر بگیریم. 
استاندار همدان پیش از این به شهرداری و نظام مهندسی تا ۱۵ آذرماه مهلت داده بود تا با تشکیل جلسه و آسیب شناسی موانع پیش روی صدور پروانه ساختمانی را برداشته و این فرآیند را با اعمال اصلاحاتی شتاب ببخشند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن