Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی مرغ ۳۰ هزار تومانی در بازار همدان وجود ندارد

مرغ ۳۰ هزار تومانی در بازار همدان وجود ندارد

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با تأکید بر اینکه مرغ ۳۰ هزار تومانی در بازار همدان وجود ندارد، گفت: افزایش قیمت مرغ زنده در کل کشور وجود دارد و مرغداران با قیمت مصوب مرغ را به کشتارگاه‌ها تحویل نمی‌دهند.

به گزارش "همدان‌نیوز"، داریوش صفاری با بیان اینکه مرغداران اعلام می‌کنند که قیمت تمام شده تولید مرغ بیش از میزانی است که در ستاد تنظیم بازار تعیین شده است، افزود: با تمام این تفاسیر ما بازار را کنترل می‌کنیم که مرغ بالاتر از قیمت مصوب عرضه نشود.
وی با اشاره به اینکه احتمال دارد در هر صنفی نه تنها مرغ فروشان، چند متخلف پیدا شود که از قیمت مصوب بالاتر بفروشند که ما برخورد لازم را با این واحدها کرده‎‎ ایم، یادآور شد: بازرسان سازمان صمت در سطح بازار حضور دارند و در حال رصد و بازرسی واحدهای مرغ فروشی هستند.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره فروش مرغ به قیمت ۳۰ هزار تومان در بازار همدان، با تکذیب این موضوع، اظهار کرد: چنین قیمتی در بازار همدان وجود ندارد و در حال حاضر مرغ به نرخ ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.
صفاری با تأکید بر برخورد قاطع با واحدهای صنفی متخلف، خاطرنشان کرد: شهروندانی که از واحدهای صنفی شکایت دارند می‌توانند با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند تا برخورد لازم با این واحدها صورت بگیرد.
وی درباره قیمت تخم مرغ نیز گفت: بازار تخم مرغ یک هفته‌ است که ثبات پیدا کرده به‌طوریکه تخم مرغ تولیدی استان در شرکت پشتیبانی امور دام تجمیع شده و شش تا هفت عمده فروش استان بین خُرده‌فروشان و سوپرمارکت ها تخم مرغ را توزیع می‌کنند.
صفاری درباره فروش دانه‌ای تخم مرغ در سوپرمارکت ها، بیان کرد: نافی وجود تخلف در واحدهای صنفی نیستم و ممکن است یکسری افراد در بازار باشند که این موضوع را رعایت نکنند اما در خیلی از جاها قیمت‌های مصوب رعایت می‌شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه ۷۰ پرونده برای قیمت مرغ و تخم مرغ به تعزیرات حکومتی معرفی شده است تا برخورد لازم صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر براساس وزن تخم مرغ از شانه‌‍‌ای ۳۳ تا ۳۵ هزار تومان به فروش می‌رود.
وی درباره عدم عرضه روغن در برخی واحدهای صنفی، گفت: سازمان نظارت و بازرسی به همراه معاون فرماندار همدان از فروشگاه‌های سطح شهر همدان بازدید کرده و انبارهای این فروشگاه‌ها نیز بررسی شد به طوریکه فروشگاه اتکا و رفاه در حال توزیع روغن بوده و در انبارهای آنها روغن وجود داشت در ضمن نباید فراموش کرد که تقاضا برای خرید روغن بیش از نیاز خانواده‌هاست./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن