Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی سرعت اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟

سرعت اینترنت موبایل در ایران چقدر است؟

در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۲.۳۰ مگابیت‌برثانیه و رتبه‌اش ۸۰ جهانی است، متوسط سرعت دانلود اینترنت ثابت نیز ۲۱.۳۵ مگابیت‌برثانیه است و در جایگاه ۱۳۴ اینترنت ثابت در جهان قرار دارد.

به گزارش "همدان‌نیوز"، سرعت اینترنت از مواردی است که همواره برای کاربران دغدغه بوده و یکی از فاکتورهای کیفی خدمات اینترنتی محسوب می‌شود و وب‌سایت Speedtest  شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند.

بر این اساس تا ماه ژانویه ۲۰۲۱،  متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۴۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۴۹ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۹۶.۹۸ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود  ۵۱.۲۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۲۰ میلی‌ثانیه بود.
طبق آخرین آمار منتشر شده در اسپیدتست، تا ماه آگوست سال ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۶.۷۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۶۱  مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه است. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۱۰.۲۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود۶۰.۱۳  مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۱۹ میلی‌ثانیه است.
در حالی که تا ماه جولای ۲۰۲۱، متوسط جهانی سرعت دانلود اینترنت موبایل، ۵۵.۰۷ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۲.۳۵  مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۷ میلی‌ثانیه بود. در حوزه اینترنت ثابت نیز متوسط جهانی سرعت دانلود، ۱۰۷.۵۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط جهانی سرعت آپلود ۵۸.۲۷  مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۲۰ میلی‌ثانیه بود.
رتبه یک تا پنج اینترنت موبایل در جهان تا ماه آگوست ۲۰۲۱، به ترتیب به امارات متحده عربی (۱۹۵.۵۲ مگابیت برثانیه)، کره جنوبی(۱۹۲.۱۶ مگابیت برثانیه)، نروژ (۱۷۳.۵۴ مگابیت‌برثانیه)، قطر (۱۶۹.۱۷ مگابیت برثانیه) و چین (۱۶۳.۴۵ مگابیت برثانیه) تعلق دارد.
همچنین رتبه یک تا پنج اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان، به ترتیب به سنگاپور (۲۶۲.۲۰ مگابیت‌برثانیه)، هنگ‌کنگ (۲۵۴.۴۰ مگابیت‌برثانیه)، موناکو (۲۴۲.۸۹ مگابیت‌برثانیه)، سوئیس (۲۲۲ مگابیت برثانیه) و تایلند (۲۲۱ مگابیت‌برثانیه) تعلق دارد.
متوسط سرعت موبایل در ایران
در حال حاضر متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۲.۳۰ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۷۸ مگابیت‌برثانیه و تاخیر ۳۹ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۸۰ از میان ۱۴۰ کشور رسانده است.
این در حالی است که در ماه جولای ۲۰۲۱، متوسط سرعت دانلود اینترنت موبایل در ایران ۳۱.۶۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود اینترنت موبایل، ۱۱.۵۸ مگابیت‌برثانیه بود و ایران در جایگاه ۷۹ قرار داشت.
همچنین طبق آمار، اینترنت موبایل ایران در حال حاضر از باهاماس و کامرون کندتر و از لبنان، لائوس سریع‌تر است.
در حال حاضر در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۱.۳۵ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۶۲ مگابیت‌برثانیه و تاخیر، ۴۲ میلی‌ثانیه است که رتبه ایران را به ۱۳۴ از میان ۱۷۵ کشور می‌رساند.
این درحالی است که در جولای ۲۰۲۱، در حوزه اینترنت ثابت، متوسط سرعت دانلود در ایران، ۲۱.۰۴ مگابیت‌برثانیه و متوسط سرعت آپلود ۱۲.۰۷ مگابیت‌برثانیه بود و البته رتبه ایران در این حوزه تغییری نکرده است.
همچنین طبق این آمار، اینترنت ثابت ایران در حال حاضر از بوتان و ونزوئلا کندتر و از فیجی و گابن سریع‌تر است./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن