Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی هر شانه تخم مرغ ۵۵ هزار تومان

هر شانه تخم مرغ ۵۵ هزار تومان

روز گذشته قیمت هر شانه تخم‌مرغ در بازار همدان به ۵۵ هزار و بالاتر از آن رسید.

به گزارش "همدان‌نیوز"، در هفته گذشته یک باره قیمت هر شانه تخم‌مرغ از 33 هزار به 58 هزار تومان رسید. در این مدت نرخ فروش هر فروشگاه نسبت به دیگری متفاوت بوده و بازار دچار التهاب و نابه‌سامانی شده است.

اخیرا رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان از تعیین قیمت مصوب برای هر شانه تخم‌مرغ خبر داد و اظهار داشت: از این پس حداکثر نرخ هر شانه تخم‌مرغ 45 هزار تومان خواهد بود.
اما این تصمیم تاثیر چندانی بر کنترل بازار نداشته و هنوز هم در برخی فروشگاه‌ها تخم‌مرغ با نرخ شانه‌ای 55 و حتی 56 هزار تومان به فروش می‌رسد.
عاشوری رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه از روز سه شنبه هفته پیش قیمت مصوب تخم‌مرغ را اعلام کردیم، تصریح کرد: واحدهایی که نرخ را رعایت نکنند جریمه می‌شوند.
وی افزود: نرخ مصوب هر شانه تخم‌مرغ 45 هزار تومان اعلام شده بنابراین فروش به قیمتی بالاتر تخلف است.
رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با تاکید بر اینکه بازرسان ما به صورت روزانه در بازار حضور یافته و قیمت‌ها را رصد می‌کنند گفت: از مردم تقاضا داریم هرگونه گرانفروشی و تخلف را با شماره 124 و بازرسان اتحادیه در میان بگذارند.
عاشوری با اشاره به اینکه هیچ‌ گونه کمبودی در زمینه تولید تخم‌مرغ وجود ندارد اظهار داشت: صادرات و قاچاق این‌ کالا به استان‌های دیگر و کشور عراق عامل گرانی در روزهای اخیر بوده است.
وی با بیان‌ اینکه تخم‌مرغ برای عمده‌فروشان و مغازه‌داران به صورت کیلویی عرضه می‌شود گفت: اما در خرده فروشی‌ها به مصرف کننده شانه‌ای فروخته می‌شود.
صادرات غیر رسمی عامل گرانی تخم‌مرغ است
مرتضی بید آبادی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان درباره گرانی تخم‌مرغ در همدان اظهار داشت: صادرات غیررسمی به استان و کشورهای دیگر عامل اصلی گرانی این کالا است.
وی با بیان اینکه برای رفع نیاز مردم روزانه 6 تن تخم‌مرغ وارد بازار می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر  نرخ هر شانه تخم‌مرغ بین 45 تا 50 هزار تومان است.
بیدآبادی با تاکید بر اینکه کمبود مرغ در بازار موقتی است و به زودی برطرف می‌شود اظهار داشت: رویکرد دولت جدید افزایش تولید است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: هر چه میزان تولید بالاتر برود عرضه در بازار هم افزایش می‌یابد و قیمت‌ها تعدیل می‌شود./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن