Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار به پروژه انتقال آب همدان

اختصاص 400 میلیارد تومان اعتبار به پروژه انتقال آب همدان

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه انتقال آب همدان خبر داد.

به گزارش "همدان‌نیوز" محمد ضروری در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه‌ها و اولویت‌ها در زمینه وضعیت آب همدان اظهار کرد: اولویت شرکت آب منطقه‌ای و اولویت استان همدان پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان است، پروژه‌ای که از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی است و از سال ۸۳ مصوب و مطالعات آن تا سال ۸۶ به طول انجامیده است.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در سال ۸۶ آغاز شده است ادامه داد: این پروژه به دلیل مشکلات و مسائل مالی که وجود داشته تاکنون به نتیجه نرسیده است.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان عنوان کرد: پس از روی کار آمدن دولت جدید بحث تامین آب در کشور در اولویت قرار گرفت و در نهایت، در مهرماه سال جاری، شاهد حضور مهندس محرابیان؛ وزیر نیرو در همدان بودیم.
وی به بازدید وزیر نیرو از پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان اشاره کرد و گفت: وزیر نیرو طی این بازدید دستور داد که با توجه به وضعیت خشکسالی که امسال شاهد آن هستیم و در سال آینده با آن روبرو خواهیم بود، این پروژه پیگیری و برای تابستان، مردم شهر همدان بتوانند از آب سد تالوار برای شرب استفاده کنند.
ضروری ادامه داد: در این راستا و بر اساس دستور استاندار همدان با هماهنگی‌های صورت گرفته وارد کار شدیم و طی جلسه‌ای با وزیر نیرو به اهمیت پیگیری طرح تالوار تاکید شد و قول دادند که ۴۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری در اختیار پروژه قرار گیرد.
وی یاد آور شد: در همان جلسه با مدیرعامل شرکت مذکور و فرمانده هلدینگ قرارگاه خاتم الانبیاء صحبت و بر این موضوع تاکید شد تا اعتبارات استانی در این زمینه افزایش و کار به انجام برسد.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان خاطرنشان کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم انجام و پیگیری‌های مربوطه نیز در دست انجام است به همین علت با شرکت مشاور مربوطه جلسه‌ای برگزار و هماهنگی‌های لازم برای آغاز پرقدرت کار، به انجام رسید.
وی با اشاره به اینکه در ادامه نیز پیگیری‌هایی را با مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران ترتیب داده‌ایم گفت: ملاقاتی نیز با مدیرعامل شرکت مشاور این پروژه خواهیم داشت تا بتوانیم هماهنگی‌های اولیه را به انجام برسانیم.
ضروری تصریح کرد: با همکاری‌های صورت گرفته در شرکت آب منطقه‌ای همدان و پیگیری‌های مسئولین ارشد استان همدان، امیدواریم که برنامه زمان‌بندی این پروژه به نحوی باشد که برای تابستان بتوانیم پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان را به نقطه مطلوبی برسانیم.
وی در پایان یادآور شد: به منظور اجرایی کردن دستور مقام وزارت نیرو جلساتی با مدیرعامل هلدینگ نیرو از مجموعه قرارگاه و مدیرعامل مهاب قدس برگزار و نحوه اجرای طرح مورد بررسی و تاکید قرار گرفت.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن