Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی جزئیاتی از قیمت میوه در بازار همدان

جزئیاتی از قیمت میوه در بازار همدان

رئیس اتحادیه میوه و تره بار همدان گفت: میوه‌های تابستانه در حال وارد شدن به بازار بوده و در حال حاضر قیمت میوه انبه به دلیل وارداتی بودن با توجه به قیمت ارز گرانترین میوه بازار به شمار می‌رود.

به گزارش "همدان‌نیوز"، رضا البرزی اظهار کرد: قیمت میوه‌های فصلی چون موز، نارگیل، انبه با توجه به قیمت ارز مشخص می‌شود و به همین دلیل قیمت این نوع از میوه‌ها متغیر است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبودی وجود ندارد،افزود:در نرخ قیمت میوه‌ها مقداری با گرانی مواجه هستیم که برخی از هزینه‌های جانبی چون حمل‌ونقل، بسته بندی در این امر تاثیر داشته است.

البرزی خاطر نشان کرد: گرانی برخی از محصولات نیز چون سیب زمینی و پیاز به خاطر کمبود کاشت و خشکسالی بوده که انتظار می‌رود در فصل پاییز این کمبود جبران شود.

وی گفت: میوه های داخلی با توجه به اینکه وارد تابستان و گرما می‌شویم  در حال وارد شدن به بازار بوده  دارای ثبات قیمت  است و کمبودی ندارند.

البرزی در رابطه با سبزیجات نیز افزود: هزینه‌های کاشت ،داشت و برداشت و هزینه‌های جانبی از جمله قیمت حمل و نقل، افزایش قیمت سبد پلاستیکی در قیمت سبزیجات تاثیر داشته و تا حدودی موجب افزایش قیمت بوده است.

وی با بیان اینکه گوجه فرنگی نیز در حال وارد شدن به بازار بوده و هنوز گوجه فرنگی استان وارد بازار نشده،خاطر نشان کرد: قیمت گوجه فرنگی به صورت روزانه و با توجه به میزان عرضه و تقاضا بازار تعیین  می‌شود و قیمت ثابتی ندارد.

البرزی خاطر نشان کرد:ایران کشوری  چهار فصل بوده و وقتی محصول منطقه‌ای تمام شود تا محصول منطقه دیگر وارد شهر شود مقداری در یک برهه کوتاه شاهد گرانی برخی از محصولات خواهیم بود که با آمدن محصول منطقه دیگر قیمت‌ها شکسته می‌شود./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن