Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کشت گندم دیم در ۵۶ هزار هکتار از اراضی همدان

کشت گندم دیم در ۵۶ هزار هکتار از اراضی همدان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: ۵۶ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان زیر کشت گندم دیم قرار گرفته که از این میزان سطوح بالایی از کشت به علت بروز خشکسالی دچار خسارت شده است.

به گزارش "همدان‌نیوز"، احمد قدیمی‌گرجای در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبات کارگروه اقتصاد کشاورزی شهرستان همدان مقرر شد کمیسیون‌های خرید گندم از اول تیرماه شورع به کار کرده و محصول تولیدی کشاورزان را خریداری کند.

وی گفت: حدود ۵۶ هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان زیر کشت گندم دیم قرار گرفته که از این میزان سطوح بالایی از کشت دیم به علت بروز خشکسالی دچار خسارت شده است و بخشی از مزارع گندم دیم شهرستان ۸۰ درصد و برخی تا صد درصد خسارت دیده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: همگرایی و هماهنگی ادارات و دستگاه‌هایی که در امر خرید گندم فعال هستند می‌تواند به بهبود شرایط گشت گندم در سال زراعی آتی کمک کرده و زمینه‌ ارتقای جایگاه شهرستان و استان را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طی سه ماهه امسال ۶ مورد کارگاه آموزشی اختصاصی برای توانمندسازی سیرکاران در همدان برگزار شده است گفت: در بیش از ۲۵ روستای شهرستان همدان سیر کاشته می‌شود.

قدیمی‌گرجای توسعه کیفی، ارتقای عملکرد و حفظ خصوصیات ژنتیکی سیر همدان با همکاری و همراهی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی را در فهرست برنامه‌های سیر همدان برشمرد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۴۰۰ هکتار در سال زراعی جاری زیر کشت این محصول قرار گرفته است، ترویج کاشت محصول سیر به عنوان یکی از محصولات قابل جایگزین در برنامه تغییر الگوی کشت را از دیگر اقدامات شاخص و مد نظر جهاد کشاورزی عنوان کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در ادامه از برنامه‌ محور بودن فعالیت‌های حوزه امور اراضی در محورهای سه‌گانه آموزش و اطلاع رسانی، تسهیل و ساده سازی امور و نیز برخورد پیشگیرانه خبر داد.

وی با تأکید بر لزوم جلوگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی اظهار کرد: مهمترین موضوع در این خصوص اقدامات پیشگیرانه و استفاده از پتانسیل تبصره ۲ ماده ۱۰ و تخریب و قلع وقمع مستحدثات غیر مجاز است که با همکاری مراجع قضائی و سایر دستگاه‌ها قابلیت اجرا خواهد داشت.

قدیمی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰ مورد از تغییر کاربری غیرمجاز در دست رسیدگی در مرجع قضایی و صدور حکم است گفت: سال گذشته حدود ۲۵۰ مورد تخریب و قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیر مجاز در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی اجرا شده است.

وی در پایان از تمام افرادی که قصد ایجاد بنا یا هر گونه تغییر کاربری دارند، خواست با مراجعه به اداره امور اراضی جهاد کشاورزی در این زمینه کسب تکلیف کرده و در صورت مهیا بودن شرایط قانونی اقدام کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن