Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی تصویب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی در سفر رییس جمهور به همدان

تصویب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کشاورزی در سفر رییس جمهور به همدان

مدیر برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان (مرداد ماه امسال) برای برنامه‌ها و فعالیت های بخش کشاورزی و توسعه‌ای استان مصوب شد.

به گزارش "همدان نیوز"، احمد قدیمی افزود: جهاد کشاورزی استان برای سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان همدان بیش از ۶ هزار میلیارد تومان طرح های کشاورزی و بهره برداری معرفی کرده بود.

وی اظهار داشت: از مجموع اعتبار درنظر گرفته شده برای بخش کشاورزی استان همدان در سفر رییس جمهور تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

قدیمی ادامه داد: اعتبار پیش بینی شده و اختصاص یافته برای بخش کشاورزی استان همدان از سه منبع اعتبارات استانی، سازمان جهاد کشاورزی و برنامه و بودجه استان همدان است.

مدیر برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان مهمترین اولویت برای هزینه کردن این اعتبارات را در بخش آب و انتقال آن، آبیاری تحت فشار، ایجاد گلخانه، راه اندازی قنوات، گیاهان دارویی، اصلاح باغ ها و ایجاد صنایع تبدیلی دانست.

قدیمی یادآور شد: انجام پژوهش کاربردی و توسعه ای در زمینه های آب و خاک، اصلاح بذر و نهال، اصلاح نژاد، پرورش دام و آبزیان، جنگل و مرتع و آبخیزداری، آفات و بیماری های گیاهی و راه های مبارزه با آن از مهمترین وظایف جهاد کشاورزی برای هزینه کردن این اعتبارات است.

وی تاکید کرد: اجرای طرح الگوی کشت و آبیاری نوین، احیا و مرمت قنات ها، احداث زیرساخت گلخانه ای در نهاوند، رزن و درگزین، توسعه باغ های تاکستان انگور و احداث و اصلاح باغ های گردو در تویسرکان از دیگر برنامه های این سازمان است.

قدیمی ادامه داد: همچنین بخشی از این اعتبارات برای آبرسانی باغ های همدان شامل عباس آباد، دره مرادبیگ و حیدره از طریق لوله کشی و آبیاری نوین، آبیاری تحت فشار در قهاوند، زیرساخت گلخانه در ملایر، اصلاح و تکثیر نژاد قزل آلا، احیا و مرمت قنات های همدان و کبودرآهنگ، احداث، مرمت و لایروبی کانال های آب و احداث گلخانه در درگزین هزینه می شود.

مدیر برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: جهاد کشاورزی استان همدان سالانه پنج میلیون تن تولید محصولات کشاورزی، دامی،طیور و باغی دارد./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن