Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی بیش از ۷۱۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در همدان پرداخت شد

بیش از ۷۱۷ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در همدان پرداخت شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۷۱۷ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) از ابتدای امسال تاکنون در این استان پرداخت شده است.

به گزارش "همدان نیوز"، یوسف شعبانی افزود: تسهیلات مشاغل خانگی با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی جوانان به تعداد هزار و ۳۹۷ طرح توسط بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

وی، ایجاد اشتغال و حمایت از مشاغل خرد و کوچک را از سیاست های دولت مردمی سیزدهم دانست و یادآور شد: پرداخت هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی امسال به چهار بانک رفاه، توسعه تعاون، کشاورزی و پست بانک استان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از راه اندازی نمایشگاه و بازارچه عرضه و فروش موقت در تمامی شهرستان ها در راستای حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و اظهار داشت: برگزاری این نمایشگاه ها فرصتی برای توانمندسازی کسب و کارهای خرد و خانگی است و در افزایش اعتماد به نفس صاحبان این حرفه‌ها در تامین اقتصاد خانواده خود نقش موثری ایفا می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری در اولویت کار و برنامه‌ریزی‌های کلان اقتصادی دولت است گفت: هزار و ۳۵۴ نفر جویای کار از ابتدای امسال تاکنون از طریق مراکز کاریابی‌های استان همدان مشغول به کار شدند.

به گفته استاندار همدان ایجاد اشتغال برای ۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر در سال جاری هدف‌گذاری شد که در طول هشت ماه گذشته ۱۴ هزار و ۶۲۳ شغل، معادل ۶۲ درصد اشتغالزایی استان محقق شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن