Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی همدان رتبه نخست تولید سیر کشور را دارد

همدان رتبه نخست تولید سیر کشور را دارد

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: استان همدان با چهار هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت سیر رتبه نخست تولید سیر خشک را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، اسدالله ربانی مهر در جلسه هماهنگی ثبت جهانی سیر اظهار داشت: همدان در تولید محصول سیر و موسیر دارای جایگاه ممتاز و برجسته ای است و سیر تولیدی همدان با توجه به استانداردهای جهانی یک برند و نشان خاص دارد.

وی با اشاره به اهمیت ثبت جهانی سیر همدان ادامه داد: جهانی شدن سیر آرزوی دیرینه کشاورزان همدانی است و در برندسازی، توسعه و تحول صادرات این محصول کشاورزی در شهر همدان نقش چشمگیری ایفا می کند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان تاکید کرد: ادارات جهاد کشاورزی و صمت با همکاری اتحادیه تعاونی سیر و موسیر نسبت به پیگیری ثبت جهانی سیر در سال ۱۴۰۲ اقدام کنند.

ربانی مهر ادامه داد: ثبت جهانی سیر همدان کمک بزرگی به حل مشکلات فعلی سیرکاران از کشت و برداشت استاندارد، صادرات، بسته بندی و توسعه این محصول دارد و از همه مهمتر کمک بزرگی به اشتغالزایی و توسعه کشاورزی در این منطقه است.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری همدان با بیان اینکه سیر تولیدی در همدان به‌عنوان یک برند خاص در سال ۱۳۹۶ به ثبت ملی رسید افزود: پیگیری برای ثبت جهانی آن نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: بیشترین محصول سیر همدان در ۱۲ روستای منطقه از جمله روستاهای مسیر امام‌زاده کوه، روستای سولان، انصار الامام، یکن آباد و همچنین شهر مریانج تولید و به بازار عرضه می‌شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن