Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی میزان بارندگی در همدان ۲۰ درصد کاهش یافته است

میزان بارندگی در همدان ۲۰ درصد کاهش یافته است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: مجموع بارش های استان در سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به صورت متوسط ۱۷۰ میلی متر(برف و باران) ثبت شده است که این میزان نسبت به بارش‌های بلند مدت ۲۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد ضروری افزود: سال آبی یا همان سال زراعی، اول مهر آغاز و ۳۱ شهریور سال آینده به پایان می رسد که میزان بارش‌ها در این مدت ثبت و برای مقایسه با سال‌های گذشته محاسبه می‌شود.

وی اظهار داشت: میانگین بلند مدت بارش‌های استان همدان از ابتدای مهر تا ۲۲ اسفند ۲۱۲ میلی‌متر است که در مدت مشابه امسال ۱۷۰ میلی متر و در مدت مشابه سال گذشته ۱۸۳ میلی‌متر بارش ثبت شده است.

ضروری تاکید کرد: با وجود بارش‌های خوب برف در زمستان امسال، آمار نشان می‌دهد میزان بارش‌ها به مدت مشابه پارسال هفت درصد و نسبت به بلند مدت ۲۰ درصد کاهش بارندگی در استان همدان داشتیم.

ضروری بیان کرد: در محدوده مطالعاتی همدان ـ بهار، ایستگاه سد اکباتان ۱۵۵ میلی‌متر بارندگی رخ داده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۸ میلی‌متر بود که ۳۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تصریح کرد: حجم ذخیره آب سد اکباتان به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب معادل هشت درصد گنجایش آن رسیده است.

ضروری با اشاره به اینکه حجم سد شیرین سو نیز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب و درصد پر بودن آن برابر ۲۵ درصد است، ادامه داد: سد سرابی تویسرکان نیز با حجم یک میلیون و ۸۲ هزار متر مکعب آب، هم اکنون ۲۰ درصد آن پر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: حجم سد کلان ملایر نیز برابر ۳۵ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب است و هم اکنون ۷۲ درصد آن پر است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن