Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی ۱۸.۵ کیلومتر راه همدان آماده افتتاح در دهه فجر

۱۸.۵ کیلومتر راه همدان آماده افتتاح در دهه فجر

معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان از ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه در این استان خبر داد و گفت: ۱۶۰ کیلومتر راه اصلی در استان در حال احداث است که ۱۸.۵ کیلومتر آن آماده افتتاح در ایام دهه فجر است.

به گزارش "همدان نیوز"، حبیب نادیان با اشاره به اینکه طول راه‌های استان همدان ۲.۱ درصد راه‌های کشور است، خاطرنشان کرد: پنج کیلومتر ازمحور تویسرکان- کنگاور، ۳.۵ کیلومتر از محور نهاوند- فیروزان، ۵.۵ کیلومتر از محور کبودرآهنگ- شیرین‌سو، سه کیلومتر از محور نهاوند- بروجرد و ۱.۵ کیلومتر از محور دهفول- برزول آماده افتتاح در ایام دهه فجر است.

وی با بیان اینکه در سفر ریاست جمهوری به استان همدان به ۱۰ طرح راه‌سازی این استان اعتبار قابل‌توجهی داده شد، تصریح کرد: ۱۰۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر هیأت دولت به استان همدان به پروژه‌های راه‌سازی اختصاص یافت.

نادیان با اشاره به اینکه اختصاص اعتبار به ۱۰ پروژه ملی استان باید در طول سه سال به نتیجه برسد، اظهار کرد: ۶۵۷ میلیارد تومان از این اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه باید تخصیص یابد که تاکنون ۳۰ درصد آن معادل ۱۹۶ میلیارد تومان اختصاص داده شده و مابقی اعتبارات توسط راه و شهرسازی اختصاص می‌یابد.

معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه پروژه جدید در برنامه وزات راه و شهرسازی نیست، یادآور شد: تمام راه‌های خروجی استان همدان چهارخطه است و تمام شهرستان‌ها به صورت چهارخطه با مرکز استان ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر راه وضعیت مناسبی دارد، افزود: همدان مرکز تبادل ترافیک در کشور است به طوریکه در ایام اربعین حداقل ۱۷ استان از راه‌های همدان عبور می‌کنند بنابراین نیاز به اعتبارات بیشری برای نگهداری راه‌ها لازم دارد.

کریدور شمالی چیزی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

نادیان با اشاره به تخصیص ۱۰۱۲ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر دولت به استان همدان، خاطرنشان کرد: پروژه کریدور شمالی استان همدان به طول ۸۲ کیلومتر از سال ۹۰ آغاز شده که تاکنون ۲۵ کیلومتر آن زیرترافیک رفته و ۳۵ کیلومتر در حال ساخت است.

این مقام مسئول با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته به کریدور شمالی استان از محل سفر دولت به استان همدان ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است، اظهار کرد: کریدور شمالی چیزی حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به اتمام برسد.

معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه محور تاکستان- رزن، بیان کرد: کل طول این مسیر ۳۱ کیلومتر است که ۲۲ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۹ کیلومتر کنارگذر رزن به صورت چهارخطه باقی مانده که از این میزان ۳.۵ کیلومتر تمام شده و ۵.۵ کیلومتر در حال کار است.

نادیان با بیان اینکه ۷۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به این پروژه اختصاص یافته است، تصریح کرد: پروژه تاکستان- رزن از سال ۸۸ آغاز شده و تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه محور نهاوند-آورزمان-ملایر

وی با اشاره به پیشرفت ۳۵ درصدی پروژه محور نهاوند- آورزمان- ملایر، تأکید کرد: طول این محور ۴۲ کیلومتر بوده که هشت کیلومتر آن به اتمام رسیده و در حال حاضر۲۲ کیلومتر در حال ساخت است که از محل سفر دولت ۲۰۰ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافته در حالیکه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

این مقام مسئول از تخصیص ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه کبودراهنگ- قیدار خبر داد و گفت: کل این محور ۱۶۰ کیلومتر است که ۵۷ کیلومتر آن در استان همدان قرار دارد و از این میزان ۱۲ کیلومتر در دست ساخت بوده و هفت کیلومتر آن باقی مانده است.

نادیان با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تویسرکان- سه‌راهی کنگاور، بیان کرد: از محور۳۹ کیلومتری تویسرکان- سه‌راهی کنگاور ۳۳ کیلومتر در استان همدان قرار دارد که از این میزان، ۲۱ کیلومتر به صورت چهارخطه در حال استفاده بوده، ۱۰ کیلومتر در دست اجراست و تنها دو کیلومتر کار نشده است.

معاون راه اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: محور نهاوند- سه‌راهی کنگاور به طول ۵۵ کیلومتر بوده که از این میزان، ۴۰ کیلومتر در استان همدان قرار دارد و تاکنون  ۱۸ کیلومتر چهارخطه شده و ۳.۵ کیلومتر آماده افتتاح بوده و ۲۰ کیلومتر در حال اجراست که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور ملایر- اسلامشهر

وی با بیان اینکه پروژه سامن- سه‌راهی بروجرد به طول ۱۵ کیلومتر تقریباً به اتمام رسیده است، تصریح کرد: در این پروژه ۱۴ کیلومتر چهارخطه شده و زیر عبور است و تنها دوربرگردان‌ها و زیرگذرها باقی مانده است.

نادیان با اشاره به اینکه پروژه ملایر- اسلامشهر به طول ۳۵ کیلومتر بوده که ۱۴ کیلومتر توسط راهداری و مابقی توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود، افزود: در این محور سه یا چهار نقطه حادثه‌خیز وجود دارد که به علت محدودیت اعتبار تنها یک نقطه حادثه‌خیز در حال اصلاح است و ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

وی با بیان اینکه زیرگذر بهاران از سال ۹۰ آغاز شده است، گفت: این پروژه دارای ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی است که تنها دو کیلومتر آن باقی مانده که در حال انجام است و از محل اعتبارات سفر ۱۲ میلیارد تومان به این پروژه اختصاص یافت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پروژه ملایر- توره از قانون بودجه حذف شده است، خاطرنشان کرد: از ۴۰ کیلومتر این پروژه شش کیلومتر باقی مانده است.

نادیان با بیان اینکه محور همدان- گل‌تپه- علیصدر بیش از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: برای فاز اول این پروژه از بلوار آیت‌الله نجفی تا روستای حسن قشلاق به طول ۳۳ کیلومتر قرارداد ۱۰۰۰ میلیاردی با پیمانکار بسته شده و از محل سفر دولت به استان نیز ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این پروژه داده شده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن