Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی کیفیت آب شرب همدان ارتقاء می‌یابد

کیفیت آب شرب همدان ارتقاء می‌یابد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: آب شرب همدان مطابق آزمایشات مختلف انجام شده از حیث بهداشتی مشکلی ندارد با این وجود با تامین و نصب تجهیزات بیشتر برای تصفیه خانه شیخی جان کیفیت آب شرب این شهر ارتقاء می یابد.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا اخلاص مند افزود: در تصفیه خانه شیخی جان مراحل مختلف رسوب زدایی و گند زدایی انجام می شود و سپس آب وارد شبکه های تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان ظرفیت تصفیه خانه شیخی جان را به میزان یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه عنوان و تاکید کرد: با توجه به اینکه میزان نیاز آب شهر حدود یک هزار و ۴۰۰ لیتر در ثانیه است، متناسب با آن آب در اختیار منابع توزیع قرار می گیرد.

پروژه ۱۷ ساله انتقال آب از سد تالوار ۲ ساله به نتیجه رسید

وی در ادامه با اشاره به تلاش های انجام شده در دولت سیزدهم برای حل مشکل تامین آب شرب همدان با اجرا و تکمیل طرح آبرسانی از سد تالوار، اظهار کرد: در دولت مردمی ایران قوی پروژه ای که ۱۷ سال آرزوی دیرینه مردم استان بود با دستور ویژه ریاست جمهوری و پیگیری های شبانه روزی استاندار و مسوولان وزارت نیرو ظرف ۲ سال به بهره برداری رسید و توانستیم آب پایدار را تحویل مردم همدان قرار دهیم.

اخلاص مند تصریح کرد: آب تصفیه خانه شیخی جان تحت استاندارد ملی ۱۰ - ۵۳ است و در اختیار شبکه های توزیع آب قرار داده می شود.

وی از همکاری آب منطقه ای و دانشگاه علوم پزشکی و شرکت مهندسی آب و فاضلاب برای افزایش کیفیت آب شهر همدان خبر داد و یادآور شد: کیفیت آب تصفیه شده در شیخی جان به شکل مستمر توسط دانشگاه علوم پزشکی و همچنین آزمایشگاههای شرکت آب و فاضلاب استان همدان پایش و بررسی می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان در عین حال تاکید کرد: درصورتی که دانشگاه علوم پزشکی همدان و نهادهای ذیربط پیشنهادهایی برای ارتقای کیفیت تصفیه آب همدان داشته باشند، آنها را به کار می گیریم.

وی میزان آرسنیک را در تصفیه خانه شیخی جان را در حد صفر و به میزان ۲ میکروگرم عنوان کرد.

اخلاص مند همچنین در باره بارش های اخیر در استان همدان گفت: متوسط بارندگی استان همدان تاکنون ۲۷۷ میلیمتر بوده است که این عدد نسبت به متوسط بارش درازمدت چهار درصد افزایش داشته است و نسبت به سال گذشته نیز ۳۶ درصد بیشتر بوده است.

وی یادآور شد: سد اکباتان با ورودی ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه در حال آبگیری است و با مدیریتی که در بخش بالادستی سد اکباتان و کنترل بندهای کشاورزی انجام شده است، حدود ۱۱.۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره داریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان همدان میزان مصرف آب در همدان یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار لیتر در ثانیه عنوان و تاکید کرد: نیمی از آب مورد نیاز شهر همدان از آبهای سطحی و زیر زمینی و نیم دیگر نیز از آب سد تالوار پس از اختلاط تامین می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن