Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر اقتصادی افزایش 36 درصدی میزان بارش‌ها در استان همدان

افزایش 36 درصدی میزان بارش‌ها در استان همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به طور میانگین ۲۷۷ میلیمتر بارش در استان ثبت شده است که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش "همدان نیوز"، رضا خلاص‌مند افزود: سد اکباتان با ورودی ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه در حال آبگیری است و با مدیریتی که در بخش بالادست این سد و کنترل بندهای کشاورزی انجام شده، حدود ۱۱.۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره داریم.

وی میزان مصرف آب در همدان را یک هزار و ۸۰۰ تا ۲ هزار لیتر در ثانیه عنوان و تاکید کرد: بخشی از آب مورد نیاز شهر همدان از آب‌های سطحی و زیر زمینی و بخشی دیگر نیز از آب سد تالوار پس از اختلاط تامین می شود.

اخلاص‌مند بیان کرد: آب در تصفیه خانه شیخی جان در مراحل مختلف، رسوب زدایی و گندزدایی و سپس وارد شبکه های تامین آب شهر می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه و انتقال تصفیه خانه شیخی جان یک هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است و در حال حاضر با توجه به میزان نیاز آب شهر حدود یک هزار و ۴۰۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه شده وارد شبکه می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان تاکید کرد: در دولت مردمی ایران قوی پروژه ای که ۱۷ سال آرزوی دیرینه مردم همدان بود با دستور ویژه رییس جمهور و با پیگیری ها و تلاش های شبانه روزی استاندار همدان و وزیر نیرو و معاونان وزیر تا ظرف مدت ۲ سال این طرح تکمیل و به ظرفیت کامل انتقال و تصفیه هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه برسد و توانستیم آب آشامیدنی پایدار و سالم را مردم همدان دهیم.

وی اظهار کرد: آب تصفیه خانه شیخی جان بر اساس استاندارد ۱۰-۵۳ تصفیه و در اختیار شبکه قرار داده می شود، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب استان کیفیت آب تصفیه شده در شیخی جان را به صورت روزانه رصد و پایش می کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن