Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا پروژه میدان بار بزرگ غرب کشور در همدان تعیین تکلیف شد

پروژه میدان بار بزرگ غرب کشور در همدان تعیین تکلیف شد

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان  از تعیین تکلیف و نهایی شدن قرارداد پروژه میدان بار بزرگ غرب کشور خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان ، محمد تبریزی  در جلسه کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورا با اعلام این خبر افزود: با توجه به طولانی شدن اجرای پروژه میدان بار جدید همدان دیگر امیدی به ادامه کار وجود نداشت که با همت و پیگیری های شورا و مجموعه شهرداری نتیجه کا رنهایی شد.

تبریزی با اشاره به مخالفت های برخی از افراد در خصوص پروژه میدان بار همدان اظهار کرد: عزمی که در تعیین تکلیف طرح دیده شد ثابت کرد توجیه اشخاص مرتبط با پروژه باعث روند اجرای بهتر کارها می شود.

وی ضمن تشکر از اقدام دست اندرکارن بویژه مجموعه شهرداری همدان در نهایی شدن پروژه اضافه کرد: انتظار می رود دیگر پروژه های در دست اجرا نیز با همت و عزم راسخ پیش رفته و تسریع در عملیات اجرایی آنها دیده شود.

رییس کمیسیون اقتصاد ، سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان نقش سازمان میادین میوه و تره بار و مدیریت امور حقوقی شهرداری همدان در نهایی شدن نتیجه میدان با رجدید همدان را بسیار موثر دانست.

  سرمایه گذاری را در امر توسعه و پیشرفت شهر و استانها را حائز اهمیت دانست و یادآور شد: امروزه بیشتر سرمایه گذاریها دولتی نبوده و بخش خصوصی متولی این امر مهم بوده که مهمترین مقوله در امر سرمایه گذاری گردشگری است.

محمد تبریزی پیگیری و روند اجرای پروژه ها را مهم دانست و تاکید کرد: پروژه هایی همچون میدان بار جدید همدان که بزرگترین میدان بار غرب کشور  و نیز المانی برای شهر محسوب می شود  باید در حد و جایگاه این پروژه ها به آنها پرداخته شود .

تبریزی در ادامه به بررسی نیاز شهر همدان به ایجاد فروشگاه های زنجیره ای اشاره کرد و گفت: برخی از نقاط شهر همدان نیازمند احداث فروشگاه های عرضه کالا است چرا که ارائه فاکتور خرید به شهروندان یکی از مزیتهای این فروشگاه هاست و ریز خرید با قیمت فروش در فاکتورها لحاظ می شود و باید در زمینه ایجاد این فروشگاهها اقدام شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کلیت طرح میدان بار جدید همدان پس از بررسی به تایید معاونت رسیده است، گفت: در این پروژه دکل های فشار قوی برق موردی بود که باید انجام می شد که بر اساس پیمان مقرر شد سرمایه گذار نیز در این زمینه اقدام کند.

مجید یوسفی نوید اضافه کرد: ضروری است از ابتدا اجرای پروژه ها باید با دقت و کیفیت بالا انجام شود تا در حین یا بعداز اجرا مشکلی رخ ندهد.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری شهرداری همدان نیز با بیان اینکه حمایت و پشتیبانیهای شورای شهر علاوه بر حل مشکلات باعث نهایی شدن وضعیت پروژه میدان بار همدان شد گفت: متاسفانه باری روند انجام کارهای این پروژه  سنگاندازیهایی صورت می گرفت و به دنبال آن حاشیه هایی نیز مطرح شد که پرونده طرح ضمن بررسی در اداره بازرسی خوشبختانه شهرداری سربلند شده و پس از فرازو نشیب هایی تعیین تکلیف شد.

اکبر رنجبران به اهمیت اجرای پروژه میدان بار اشاره کرد و افزود: این پروژ] یکی از مهمترین اقدامات ماندگار شورای چهارم است که تولید و اشتغالزایی بالا یکی از مزیتهای این طرح اقتصادی است که اشتغال حدود 400 نفر از زنان بی سرپرست یا بدسرپرست از جمله انهاست.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری همدان هم در این جلسه میدان بار جدید را به عنوان بزرگترین پروژه تاریخ شهرداری همدان از لحاظ ریالی برشمرد و گفت: در حال حاضر قرارداد پروژه منعقد و ابلاغ شد  با توجه به اینکه نقشه های طرح به تایید معاونت شهرسازی رسیده از امروز (شنبه) مباحث پیگیریهای پروانه و تجهیز کارگاه انجام می شود.

پیام رفتاری همچنین از اخذ مصوبه بازار پرندگان  جهت تغییر کاربری ان در امور زیربنایی استان خبر داد و یاداورشد: همچنین عملیات اجرایی بازارچه شهروند در شهرک ولی عصر (عج) از امروز آغاز می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن