Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا مشارکت ضعیف مردم همدان در پرداخت عوارض/155هزار واحد در همدان مشمول پرداخت عوارض نوسازی هستند

مشارکت ضعیف مردم همدان در پرداخت عوارض/155هزار واحد در همدان مشمول پرداخت عوارض نوسازی هستند

معاون اداری و مالی شهرداری همدان گفت: 155هزار واحد در همدان مشمول پرداخت عوارض نوسازی هستند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، مرتضی حضرت زاده در مراسم قرعه کشی جوایز شهروندان خوش حساب پرداخت کننده عوارض نوسازی با بیان اینکه شهرداری باید درآمدها را به نفع مردم هزینه کند، اظهار داشت: برای اولین بار از شهروندان دعوت شد تا از محل عوارضی که به عنوان درآمد شهرداری پرداخت می کنند، بخش کوچکی از هزینه های شهر تأمین شود.

افزود: ناملایماتی در شهرداری وجود دارد و اگر مشارکت در مدیریت شهری وجود نداشته باشد با توجه به رکود در شهرداری به ویژه در بخش ساخت و ساز چرخ مدیریت شهری نمی چرخد و چه بسا شهرداری در جزئی ترین هزینه های شهر و نگهداری، عمران و توسعه شهری عاجز شود.

وی با بیان اینکه بر اساس  ماده 174 برنامه پنجم توسعه، شهرداری ها مکلف به دریافت مبالغی در بخش مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی هستند، یادآورشد: در این راستا بهای خدمات و عوارض از بخش های مختلف دریافت می شود که مشارکت در شهر همدان علیرغم تلاش مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر ضعیف و نزدیک به 10 درصد است.

حضرت زاده با اشاره به برنامه ریزی در شهرداری برای افزایش مشارکت شهروندان، خاطرنشان کرد: 155 هزار واحد مشمول پرداخت عوارض نوسازی پیش بینی شده که از این تعداد 15 هزار واحد مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی مشمول دریافت جایزه خوش حسابی شدند.

وی همچنین تصریح کرد: این مشارکت برای مدیریت شهری همچون همدان مبلغ ناچیزی است اما امید می رود که مشارکت مردم بیش از پیش جذب شود.

15 هزار همدانی عوارض نوسازی پرداخت کردند

مدیر درآمد و نوسازی شهرداری همدان نیز با بیان اینکه یکی از ویژگی های شهر های توسعه یافته مشارکت شهروندان است، گفت: یکی از زمینه های جلب مشارکت پرداخت عوارض است و عوارضی که به عنوان درآمد پایدار مطرح می شود عوارض نوسازی است.

مجید شاکری افزود: تأکید شهرداری برای پرداخت عوارض نوسازی این است که شهروندان تعلق خاطر ویژه ای را به شهرداری داشته باشند و شعار «شهر ما خانه ما» در مشارکت آنها در هزینه های شهر مصداق پیدا کند.

وی با بیان اینکه با تعلق خاطر ایجاد شده در حفظ و نگهداری شهر نیز حساسیت ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: اگر شهروندان بدانند هزینه تأسیسات شهری از جیب خودشان است حساسیت بیشتری در شهر خواهند داشت.

شاکری با اشاره به تکلیف 155 هزار واحد مسکونی و تجاری در خصوص پرداخت عوارض، گفت: تا پایان شهریورماه مشمولینی که اقدام به پرداخت عوارض نوسازی کرده اند 15 هزار و 55 نفر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در شش ماه ابتدایی امسال رشد محسوسی در پرداخت عوارض نوسازی شهرداری نسبت به سال قبل ایجاد شد، اظهار داشت: امید می رود که شهروندان به شهرداری اعتماد بیش از پیش داشته باشند و مدیریت شهری را در توسعه و آبادانی شهر یاری کنند.

در بخش بعدی این مراسم پس از اجرای نمایش طنز توسط گروه نمایشی «لیموترش»، از مدیران درآمد و نوسازی مناطق چهارگانه شهرداری همدان تقدیر شد.

در پایان این مراسم جواد محمدی و علی اکبر صیرفی اکمل دو شهروند همدانی به عنوان دو برنده سواری پراید مراسم قرعه کشی جوایز شهروندان خوش حساب پرداخت کننده عوارض نوسازی شدند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن