Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا 30 دستگاه اتوبوس جدید در راه همدان

30 دستگاه اتوبوس جدید در راه همدان

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی همدان با بیان اینکه ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر همدان فعال است گفت: ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل درون شهری همدان افزوده می‌شود.

به گزارش "همدان نیوز"، محمد پور‌وخشوری صبح امروز در جلسه کمیسیون خدمات شهری با محوریت بررسی عملکرد اتوبوسرانی همدان اظهار داشت: در 30 سال گذشته، 30دستگاه سایبان در سطح شهر داشتیم که اکنون به 180 مورد رسیده است.

وی افزود: از 180 دستگاه سایبان، 150 مورد از آنها کاملا یا نیمه شیشه‌ای هستند در حالی که قبلا همه  آنها فلزی بودند که شیشه‌ای شدن آنها سبب زیبایی بخشی به شهر شده است.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی همدان با اشاره به برگزاری هر دو سال یک بار انتخابات در استان عنوان کرد: در انتخابات گذشته به 100 درصد سایبان‌ها خسارت وارد و 60 میلیون تومان برای پاکسازی سایبان‌ها هزینه صرف شده است و رنگ‌آمیزی آنها از چند روز آینده شروع می‌شود.

پوروخشوری با بیان اینکه 200 دستگاه اتوبوس در شهر همدان فعال است، گفت: 30 دستگاه اتوبوس با هزینه ی بالغ بر 15 میلیارد تومان خریداری شده است.

وی ادامه داد: 103 دستگاه اتوبوس مربوط به بخش خصوصی و 97 دستگاه متعلق به بخش دولتی است که 65 درصد از اتوبوس‌های بخش خصوصی بازسازی شده‌اند و اتوبوس‌های بخش دولتی وضعیت بهتری دارند.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی همدان در رابطه با هزینه‌های جابه‌جایی مسافران تصریح کرد: هزینه جابه‌جایی هر‌مسافر هزار‌ تومان است که یک‌ سوم آن را مردم، یک سوم را دولت و یک سوم آن را شهرداری می‌پردازد.

پوروخشوری با بیان اینکه هر‌ اتوبوس 14 ساعت اجازه‌ی فعالیت دارد که  7 ساعت صبح تا ظهر را یک راننده و 7 ساعت بعدی را راننده دیگر برعهده دارد، افزود: هر اتوبوس روزانه حداکثر 250 هزار‌تومان درآمد دارد که 100 تومان هزینه راننده و 120 تومان هزینه‌ گازوئیل است.

وی با تاکید بر‌اینکه روزانه بطورمیانگین هزار نفر به‌وسیله‌ اتوبوس‌ها در سطح شهر جابه‌جا می‌شوند، تصریح کرد: هر اتوبوس میانگین 14 مرتبه مسیر رفت و برگشت را طی می‌کند که در شهر‌های پرترافیک روزانه هزار و 200 نفر و در شهر‌های کم‌ترافیک هزار نفر جابه‌جایی مسافر اتفاق می‌افتد.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: به‌طور متوسط هرماه، سه مرتبه شستشوی بیرونی، هر 4 یا 5 ماه یک مرتبه جرمگیری و هرماه یک مرتبه شستشوی داخلی اتوبوس‌ها انجام می‌شود.

پوروخشوری در رابطه با مشارکت سازمان اتوبوسرانی در روز‌های جمعه برای رفاه حال نمازگزاران بیان کرد: مسیر رفت از سمت خیابان شریعتی تا حسینیه امام خمینی(ره) هزینه‌ای دریافت ولی مسیر برگشت به‌صورت رایگان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هر جمعه 60 دستگاه اتوبوس از بخش دولتی و 40 دستگاه از بخش خصوصی در مسیر برگشت از حسینیه امام خمینی(ره) از ساعت 11 و نیم تا 2 و نیم مستقر و بعد از اقامه نماز آماده خدمات‌رسانی به نماز‌گزاران هستند.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی همدان گفت: تعداد افرادی که به‌وسیله‌ کارت بلیط الکترونیکی تراکنش انجام می‌دهند یک میلیون و 900 هزار نفر درماه است که در حال حاظر 35 درصد از مسافران از کارت الکترونیکی استفاده نمی‌کنند.

پوروخشوری در رابطه با فعالیت اتوبوس‌ها در روز عید فطر افزود: در این روز مسیر رفت و برگشت توسط سازمان اتوبوسرانی به‌سمت مصلا برای اقامه‌ی نمازعید فطر رایگان انجام می‌شود.

وی از آماده‌سازی اتوبوس گردشگری خبر داد و اظهار داشت: یک عدد اتوبوس که سقف آن را برداشته و با اتصال به اینترنت وای‌فای پرسرعت و نصب تلویزیون ال‌سی‌دی و همراه با رنگ‌آمیزی قرمز، آماده تقویت نگاه گردشگری در بین همشهریان عزیز است که امیدواریم تا عید فطر آماده بهره‌برداری شود.

مدیر‌عامل سازمان اتوبوسرانی همدان تصریح کرد: مدت زمان انتظار از جانب مسافران در شهر همدان 20 دقیقه گزارش شده است که باید این مدت زمان را به 5 دقیقه کاهش دهیم.

پوروخشوری با تاکید بر سهمیه‌ 30 دستگاه اتوبوس که برای همدان در نظر گرفته شده‌ است عنوان کرد: این 30 دستگاه در دو مرحله ابلاغ می‌شود که 15 دستگاه از شرکت اکیا و  15 دستگاه از شرکت اسکانیا است که رضایت خود را از این دو شرکت اعلام می‌کنیم ولی از شرکت پیشرو راضی نبوده‌ایم./ تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن