Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر هستند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان:
تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر هستند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی «همدان، پایتخت گردشگری 2018 آسیا» گفت: تاکسیرانان سفیران فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند که تأثیر زیادی در این رویداد آسیایی دارند.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، ابراهیم مولوی در دیدار معاون سازمان تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار و کالای شهرداری همدان و نمایندگان تاکسیرانان با اشاره به ارزشمندی این شغل و نحوه خدمت رسانی شبانه روزی این قشر به شهروندان اظهار کرد: با توجه به اینکه تاکسیرانان همراه با خانواده‌هایشان، 60 هزار نفر از جمعیت این شهر را شکل می‌دهند، در همه حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... می‌توانند تأثیرگذار باشند.

مولوی ورود سالانه بی‌شماری از گردشگران به همدان را نعمتی خدادادی دانست و اضافه کرد: هرچند در ورود مسافران دخیل نیستیم، اما باید در جذب آنان همت کنیم و این‌ مهم به این مجموعه اثرگذار هم مربوط می‌شود که بدون شک تاکسیداران نقش ارزشمندی در محقق شدن اهداف بزرگ پیش‌روی این شهر دارند.

مولوی خطاب به تاکسیرانان توصیه کرد: با توجه به مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، به طور قطع تاکسیرانان هم با مشکلاتی مواجه هستند که انتظار نمیرود با بی‌حوصلگی با مردم برخورد کنند.

وی با بیان اینکه اشتغال و رونق همدان به صنعت گردشگری وابسته است عنوان کرد: افزایش فضای گردشگری برای گردشگران موجب چرخه اقتصادی و بازخورد مثبت میان شهروندان می شود.

مولوی همچنین اظهار کرد: با توجه به اینکه همدان، نماینده کشور در حوزه گردشگری رویداد آسیایی 2018 است، از کشورهای مختلف به همدان سفر می‌کنند؛ همه دستگاه‌های اجرایی باید دست به دست هم دهیم و از طرفی انتظار می‌رود تاکسیرانان هم آمادگی کامل داشته باشد تا آبروی نظام، کشور و استان همدان حفظ شود.

رئیس شورای شهر همدان بر حمایت شورا از قشر تاکسیداران تأکید کرد و افزود: شورای شهر همدان، حمایت‌های لازم را از این قشر آسیب‌پذیر و زحمتکش داشته و خواهد داشت، همچنین در حدی که قوانین و ضوابط اجازه دهد، شورا و مدیریت شهری از حق و حقوق رانندگان تاکسی‌ دفاع خواهند کرد.

مولوی همچنین با تأکید بر حمایت و پیگیری مجموعه شورا و مدیریت شهری از ایجاد رفاهیات برای این قشر، گفت: در زمینه تمدید کارت شهری تاکسیداران، هزینه صدور و تمدید کارتها برای سال آینده هیچگونه افزایشی نداشته است، البته زمان صدور کارت شهری هم باید کوتاه شود.

وی اظهار کرد: همدان، پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 خواهد بود که باید ناوگان عظیمی در تاکسیرانی و اتوبوسرانی ایجاد شود تا اثرگذاری آنها در این رویداد فرهنگی به نمایش گذاشته شود.

رئیس شورای شهر همدان در ادامه اعلام کرد: در بحث بیمه درمانی و تکمیلی قشر تاکسیرانان، تمامی پیگیری‌های لازم را خواهیم داشت همچنین رایزنی با  دارایی برای دریافت تخفیف ویژه مالیات این قشر را در نظر خواهیم داشت.

* تاکسی‌ها هم کارتی می‌شوند

معاون سازمان تاکسیرانی و حمل‌و‌نقل بار و کالای شهرداری همدان هم گفت: در حال حاضر 4 هزار و 600 راننده و 3 هزار و 424 تاکسی درون شهری در همدان فعالیت دارند که 8 هزار راننده همدانی دارای کارت شهری هستند.

مهران حاجیان از اجرای طرح «پرداخت الکترونیکی کریاه تاکسی‌ها» در آینده نزدیک در شهر همدان خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه بارومسافر نزدیک به 450 هزار نفر مسافر در روز در سطح شهر داریم، افزود: بودجه فرهنگی شهرداری به معاونت فرهنگی و مناطق تعلق می گیرد که  انتظار می رود درصدی از بودجه فرهنگی مناطق در مجموعه تاکسیرانی هزینه شود.

حاجیان همچنین از افتتاح رستوران 700 نفری ویژه تاکسیرانی در ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر امسال خبر داد و گفت: ارائه خدمات و تسهیلات بلاعوض و 75 درصد تخفیف ویژه معاینه فنی برای این قشر زحمتکش جامعه صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: در آینده نزدیک پیگیر راه‌اندازی دانشگاه جامع علمی کاربردی برای قشر تاکسیرانان با هدف بالا بردن سطح کیفی و فرهنگی این قشر خواهیم بود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن