Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا خدمت رسانی به زائران اربعین در همدان تا بازگشت کامل آنها ادامه دارد

خدمت رسانی به زائران اربعین در همدان تا بازگشت کامل آنها ادامه دارد

شهردار همدان با تاکید بر لزوم هماهنگی و انسجام در خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: خدمت رسانی به زائران در همدان تا بازگشت کامل آنها به کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان، سید مسعود حسینی اظهار داشت: در راستای خدمت رسانی به زائران اربعین کمیته فنی بر آماده سازی مسیر رفت و آمد، نظارت بر ورودی و خروجی های شهر، آرام سازی مسیر حرکت زائران، نصب تابلوهای هشدار و راهنما، بازگشایی و انسداد و لکه گیری مسیرها نظارت دارد.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده با روسای ستاد اربعین شهرداری‌های کلانشهرها در تهران برای خدمات رسانی به زائران گفت: مدیریت ستاد اربعین شهرداری همدان بر عهده مدیریت خدمات شهری گذشته شده است و طی جلسات برگزار شده کمیته های مختلف اربعین مشخص شده است.

شهردار همدان به خدمت رسانی حوزه حمل و نقل در اربعین اشاره کرد و افزود: ۱۵ دستگاه اتوبوس به همراه تیم مدیریت، تعمیرگاه سیار، راننده و کمک راننده برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین عازم مرز خسروی و قصرشیرین شدند که بر اساس گزارش‌هاخدمات به خوبی در مرزها ارائه می‌شود.

حسینی درباره کمیته فضاسازی اظهار داشت: این کمیته با سازمان فرهنگی و روابط عمومی در حوزه فضاسازی سطح شهر مشارکت دارد که طبق هماهنگی های انجام شده با ستاد اربعین شهرستان قرار شده طرح ها و محتوای واحدی به مناسبت اربعین طراحی و در اختیار مناطق چهارگانه قرار گیرد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در کمیته فضاسازی نیز گفت: ۳۰ بیلبورد و ۱۰۰ بنر در نقاط مختلف و ورودی و خروجی شهر اکران شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه کمیته ایمنی وظیفه تامین امنیت موکب ها و حسینیه ها را بر عهده دارد تصریح کرد: در این راستا هماهنگی‌های لازم با سازمان آتش نشانی صورت گرفته است و یک خودروی سیار سازمان آتش نشانی در محل های تعریف شده حضور دارد.

حسینی با اشاره به وظایف کمیته خدمات شهری در مسیرهای عبوری، احداث موکب، پاکسازی اطراف موکب ها، ایجاد زیر ساخت های لازم از جمله نصب باکس زباله، نظافت سرویس بهداشتی، آبرسانی به مواکب و زائران با کمک مردم و بسیج را از وظایف این کمیته برشمرد.

این مقام ارشد مدیریت شهری با اشاره به خدمات رسانی در کشور عراق و شهر کربلا توسط شهرداری همدان افزود: ۱۰۰ نفر از پاکبانان خدمات شهری به صورت داوطلبانه و ۱۴ دستگاه خودروی سنگین تخصصی حمل زباله نظافت بخشی از شهر کربلا را برعهده دارند.

حسینی با تاکید بر اینکه تدابیر لازم برای برگشت زائران تا ۳۰ شهریور اندیشیده شده خاطرنشان کرد: کمیته مدیریت بحران محل هایی را برای خودروهای های حادثه دیده و اسکان اضطراری آنها تعریف کرده است.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن