Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا خرید اتوبوس برقی چقدر برای شهرداری همدان هزینه دارد؟

خرید اتوبوس برقی چقدر برای شهرداری همدان هزینه دارد؟

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان از هزینه ۱۲ میلیارد تومانی خرید اتوبوس برقی در همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، وحید علی‌ضمیر اظهار کرد: یک اتوبوس برقی تهیه کردیم و یک هفته در شهر همدان چرخید اما هزینه تمام شده برای ما ۱۲ میلیارد تومان بود که رقم بالایی است و تلاش می‌کنیم اگر بتوانیم از تسهیلات دولتی برای خرید این اتوبوس‌ها استفاده کنیم.

علی‌ضمیر با با بیان اینکه اتوبوس‌های حمل‌ونقل شهری در دو بخش ناوگان بخش خصوصی و اتوبوس‌های شهرداری قرار دارند، توضیح داد: در مجموع ۲۰۶ اتوبوس فعال در شهر همدان داریم که ۳۰ دستگاه به دلیل مشکل فنی، زمین گیر هستند. ۷۵ دستگاه مربوط به بخش خصوصی و ۱۳۵ دستگاه در اختیار شهرداری است. 

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان ادامه داد: ۱۹ دستگاه مشکل آلایندگی، موتور یا سیستم سرمایش داشتند که ظرف یک سال ۹ دستگاه را از رده خارج کردیم.

وی با بیان اینکه ۱۳ دستگاه از ایران خودرو دیزل خریداری کردیم که اواخر سال ۹۹ به ناوگان ما اضافه شد، اضافه کرد: وزارت کشور امتیازاتی برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس با ۷۵ درصد تخفیف به ما داد که به علت مشکلات مالی نتوانستیم از آن استفاده کنیم و این سهمیه به ۲۷ دستگاه تقلیل پیدا کرد که تاکنون پول ۱۲ دستگاه یعنی مبلغی حدود ۱۵ میلیارد تومان را واریز کردیم.

علی‌ضمیر با اشاره به وجود ۴۳۰۰ تاکسی در شهر همدان بیان کرد: با توجه به جمعیت و مساحت شهر همدان، این آمار زیاد است به طوریکه ۱۵۰۰ تاکسی مازاد در شهر همدان وجود دارد به همین علت اجازه ورود هیچ تاکسی جدیدی را به شهر همدان نمی‌دهیم و یک مورد صدور پروانه جدید نداریم مگر اینکه بحث نوسازی باشد.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری همدان در پایان خاطرنشان کرد: نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر همدان در حال انجام است به طوریکه سال گذشته ۱۰۶ دستگاه را نوسازی کردیم.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن