Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اسکان موقت ۱۶۰ بی‌سرپناه در گرمخانه شهرداری همدان

اسکان موقت ۱۶۰ بی‌سرپناه در گرمخانه شهرداری همدان

مدیرخدمات شهری شهرداری همدان گفت: همزمان با سرمای بی سابقه در همدان ۱۶۰ بی سرپناه که اغلب کارتن خواب و معتاد هستند با هدف حمایت از آنها به صورت موقت در گرمخانه شهرداری همدان اسکان یافتند. 

به گزارش "همدان نیوز"، مرتضی رضایی اظهار داشت: گرمخانه شهرداری بیشتر در فصل زمستان مورد استقبال افراد بی‌سرپناه قرار می گیرد و اغلب آن‌ها در این چند سال حضور مستمر در این مکان دارند.

وی اضافه کرد: امکانات لازم از جمله استحمام، لباس فرم، ویزیت توسط پزشک، معرفی به کمپ‌های ترک اعتیاد، برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی در شب یلدا و عید، تزریق واکسن هپاتیت و ایدز، شام و صبحانه در گرمخانه همدان ارائه می‌شود.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان افزود: حمایت از معتادان و کارتن خواب‌ها به گونه‌ای است تا ضمن آموزش‌های مشاوره‌ای، شرایطی ایجاد شود تا دوباره به سمت اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نروند.

وی با اشاره به اینکه مدیریت شهری درصدد است تا با جانمایی زمین یا مکان مناسب نسبت به انتقال گرمخانه آقایان اقدام کند، بیان کرد: تلاش ما ایجاد محیطی مناسب برای بی‌پناهان و آسایش مردم است.

رضایی ادامه داد: امکان استحمام و شستشوی البسه، جای خواب مناسب، توزیع غذا، توزیع مواد شوینده و بهداشتی برای مصرف کارتن خواب‌ها، ضدعفونی مرکز و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی به این افراد در راستای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا از جمله خماتی است که در گرمخانه شهرداری همدان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: دست اندرکاران مدیریتی گرمخانه پیرامون اسناد هویتی، اشتغال و بازگشت به خانواده افراد بی‌سرپناه با نهادهایی همچون ثبت احوال، امور اجتماعی استانداری، سازمان فنی و حرفه‌ای و سازمان بهزیستی همکاری لازم را دارند.

مدیرخدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: خدمات دهی گرمخانه شهرداری همدان به افراد بی‌سرپناه و کارتن خواب به صورت شبانه روزی است و افراد متقاضی برای حضور و استفاده از گرمخانه بدون هیچ محدودیتی می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند./ ایرنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن