Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تصویب بودجه ۳ هزار میلیاردی شهرداری همدان/از تحقق بودجه نگرانیم

تصویب بودجه ۳ هزار میلیاردی شهرداری همدان/از تحقق بودجه نگرانیم

نایب رئیس شورای شهر همدان با بیان اینکه بودجه شهرداری همدان با عدد سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تصویب شده است، گفت: بودجه شهرداری افزایش چشمگیری دارد که تحقق آن جای نگرانی دارد.

به گزارش "همدان نیوز"، حجت‌الاسلام ناصر صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه کلیات و جزئیات و ردیف‌ها با ۱۰ رأی تصویب شده است، اظهار کرد: تبصره‌های بودجه نیز امروز در صحن شورا خوانده می‌شود.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری‌های بودجه عمدتاً ترافیکی است، تصریح کرد: ۵۰۰ میلیارد تومان به بحث ترافیکی اختصاص داده شده به‌طوریکه BRT، پارک سوار، خرید تعداد زیادی میدل‌باس و اتوبوس دیده شده است.

صفری‌افلاکی با اشاره به اینکه بعد از ترافیک بیشترین حجم بودجه در بخش گردشگری است، خاطرنشان کرد: خرید خانه‌های واجد ارزش، جداره‌سازی میدان امام خمینی(ره) و اکباتان از مباحثی است که در بودجه گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای مرمت رینگ مرکزی شهر گذاشته شده است، تأکید کرد: وظیفه شهرداری مقاوم‌سازی گنبدها و بناهای دور میدان امام(ره) نیست چراکه این بناها بخش خصوصی هستند اما بودجه برای مقاوم سازی گذاشته است.

نایب رئیس شورای شهر همدان یادآور شد: همچنین در بخش کمیسیون خدمات شهری بودجه خوبی تعریف شده به طوریکه ایستگاه کنترل آلودگی هوا، خرید ماشین‌آلات شهری و جداسازی فاضلاب از رودخانه‌ها در بودجه دیده شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی طرح‌های خوبی را پیشنهاد دادند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از بودجه فرهنگی مربوط به زیرساخت‌هاست به‌طوریکه راه‌اندازی سالن اجتماعات جدید تالار قرآن، خرید پارکینگ و تعمیر فرهنگسراها و اماکن مذهبی از جمله مواردی است که در بودجه تعریف شده است.

صفری‌افلاکی با تأکید بر اینکه نگرانی ما از بابت تحقق پذیر بودن بودجه در حوزه درآمدهاست، یادآور شد: در بودجه اولویت‌بندی شده و اگر کفاف ندهد براساس اولویت پروژه‌ها اجرا می‌شود.

وی در بخش دیگری در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره عملکرد شهرداری همدان در بارش های اخیر، گفت: نمره بنده به شهرداری های همدان در ۳۰ سال گذشته صفر است چراکه همدان یک شهر برف خیز و زمستانی است و هر ساله با برف دست و پنجه نرم می‌کند پس چرا نباید تجهیزات را به‌روز کنند؟ ده‌ها مدل و طرح برای برف روبی در دنیا تجربه شده اما یکی از آنها مورد استفاده قرار نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه امسال ۵۰۰۰ تن نمک و ۴۰۰۰ تن ماسه در خیابان ها پخش شده است، یادآور شد: این میزان ماسه و نمک علاوه بر هزینه‌های سنگین، خسارت‌های زیادی به آسفالت محیط زیست وارد می‌کند./ ایسنا

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن