Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس و راه‌اندازی BRT در همدان

اجرای تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس و راه‌اندازی BRT در همدان

اولویت پیش‌بینی شده در بودجه سال۱۴۰۲، به حل مسأله ترافیک شهر اختصاص دارد که در این رابطه بسته جامع ترافیکی تدوین شده‌است که از مهمترین اقدامات عمرانی در این راستا، ایجاد تقاطع غیرهمسطح شهید مدرس و تعریض خیابان شهیدرجایی است.

به گزارش "همدان نیوز"، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر همدان در نشست خبری با بیان اینکه طرح جامع ترافیکی تا اواخر فروردین به اتمام می‌رسد، اضافه کرد: بودجه صدمیلیاردی برای راه‌اندازی خط BRT نیز دیده شده‌است تا بخشی از مشکلات ترافیکی شهر حل شود.

 در مالیات بر ارزش‌افزوده جزو استان‌های آخر هستیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه سامانه‌ای در خصوص بودجه 1402 تهیه خواهد شد تا هر شهروندی از جزئیات آن مطلع شود، گفت: بودجه 1402 هدفمندترین بودجه‌ای است که در سال‌های گذشته تنظیم شده‌است.

اکبر کاوسی‌امید با اشاره به اینکه در موضوع مالیات بر ارزش‌افزوده یکی به آخر هستیم، یعنی تنها از زاهدان بیشتر دریافت می‌کنیم، گفت: در این مورد جزو مرکز استان‌های آخر هستیم که دلیل آن کنش‌های اقتصادی شهر همدان است که باید فعالیت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری به عنوان اولویت نخست شناخته‌شود.

وی افزود: در گام نخست باید توزیع عادلانه ارزش‌افزوده در کشور داشته‌باشیم که البته اکنون به صورت نفر عددی و براساس سرانه جمعیت تقسیم می‌شود و استان‌هایی که تمرکز سرمایه دارند و در گذشته از موضوع نفت بهره برده‌اند و سرمایه‌گذاری در آنها صورت گرفته است، که در این رابطه نامه‌ای به نمایندگان و رئیس مجلس ارسال کرده‌ایم که اعداد و ارقام به صورت کشوری تقسیم و به صورت نفرکشوری محاسبه شود که در این صورت دریافتی ما 4 برابر خواهد شد.

 بستانکاری شهرداری از دستگاه‌های دولتی هزار و200میلیارد است

عضو شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از مدیران کل ادارات باید بستانکاری شهرداری مطالبه شود زیرا دستگاه‌های دولتی هزار و200میلیارد به شهرداری بدهکار هستند که در پرداخت مقاومت می‌کنند.

وی اضافه کرد: طبق قانون باید بخشی از جرائم راهنمایی و رانندگی به شهرداری تعلق پیدا کند که در این رابطه شهرداری 160 میلیارد تومان از این نهاد طلب دارد که اگر این بستانکاری‌ها دریافت شود کمک بزرگی به توسعه شهر است.

کاوسی‌امید با بیان اینکه بخش عمده بودجه به عنوان اولویت نخست به مباحث ترافیکی ارتباط دارد،گفت: حدود هزار و 200میلیارد به ترافیک و موارد مربوطه از جمله ساخت تقاطع غیرهمسطح،عریض‌سازی خیابان‌ها ،خرید دوربین و هوشمندسازی اختصاص یافته است.

افتتاح پل‌های غدیر و سردار همدانی بزودی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر با بیان اینکه پل غدیر در نیمه شعبان افتتاح می‌شود، گفت: این پروژه قرار بود 3ساله به اتمام برسد که به سبب به‌وجود آمدن مشکلاتی با تأخیر به بهره‎برداری خواهد رسید. همچنین پل سردار همدانی(چراغ قرمز) نیز تا نیمه رمضان در سال 1402 افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از اولویت های بودجه،اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی است که در این رابطه پروژه پارکینگ طبقاتی آقاجانی بیگ تا پایان سال 1402 باید به اتمام برسد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن