Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا احداث پارک کودکان کم‌توان در همدان

احداث پارک کودکان کم‌توان در همدان

مدیر منطقه یک شهرداری همدان از احداث پارک کودکان کم‌توان برای اولین بار در شهر همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک همدان، مرتضی حضرت‌زاده با بیان اینکه کودکان جمعیت قابل توجهی از شهرها را تشکیل می‌دهند اظهار کرد: توجه به نیازها و خواسته‌های کودک می‌تواند عامل ایجاد جامعه‌ای شاداب و پر از امید و انرژی باشد که این مهم در همدان که به عنوان شهر دوستدار کودک شناخته می‌شود اهمیتی دوچندان دارد.

وی با اشاره به اینکه بازی مهمترین فعالیت کودکان محسوب می‌شود و از طریق آن کودک مهارت‌ حسی، حرکتی و اجتماعی را می‌آموزد گفت: کودکان کم‌توان بنا بر تفاوت‌های فردی قابل ملاحظه‌ای که از لحاظ جسمی و ذهنی نسبت به بقیه کودکان دارند نیاز به مراقبت‌ ویژه‌ای دارند که با توجه به یافته‌های محققان بهترین و موثرترین راه درمان این اختلالات بازی‌درمانی است.

مدیر منطقه یک شهرداری همدان افزود: بنا بر ضرورتی که در این زمینه وجود دارد شهرداری منطقه یک تصمیم گرفته برای اولین بار در شهر همدان اقدام به احداث پارک کودکان کم‌توان با مساحتی بالغ بر ۶ هزار متر مربع کند.

وی با بیان اینکه این پروژه در دو فاز اجرا خواهد شد عنوان کرد: در مرحله اول اکیپ‌های محوطه‌سازی و پیاده‌روسازی‌ شروع به کار کردند و پس از تکمیل اقدامات اولیه محوطه بازی، کارگاه‌های آموزشی، اتاق مادر و کودک، پارک شن، آلاچیق‌ها، نمازخانه، سرویس بهداشتی و پارکینگ احداث می‌شود که برای اجرای هر دو فاز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: افزایش سرانه فضای بازی کودکان با تمهیدات خاص و ساخت اتاق‌های مادر و کودک از دیگر اقداماتی است که شهرداری در نظر دارد یکی از اتاق‌های مادر و کودک را در پارک شکریه احداث و تا تابستان تحویل شهروندان دهد.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن