Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا تغییر کاربری بخشی از اراضی پارک ۴۸ هکتاری برای تملک باغات

تغییر کاربری بخشی از اراضی پارک ۴۸ هکتاری برای تملک باغات

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: بودجه بسیاری برای تملک اراضی باقی مانده پارک ۴۸ هکتاری لازم است و با تغییر کاربری بخشی از این فضا، اعتبارات لازم تامین خواهد شد.

به گزارش "همدان نیوز"، محمود مسگریان با بیان اینکه اراضی پارک ۴۸ هکتاری باید توسط شهرداری تملک شود اظهار کرد: حدود ۱۶ تا ۱۷ هکتار از اراضی پارک ۴۸ هکتاری باقی مانده و تملک نشده است به طوری که که با تملک این اراضی طرح اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه باغات مشهور به پارک ۴۸ هکتاری بین بلوار بعثت و بلوار ارم واقع شده است افزود: این طرح از سال‌ها پیش مطرح شده به نحوی که این اراضی به فضای سبز عمومی به عنوان پارک تبدیل شود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان در ادامه با تاکید بر اینکه بخشی از این اراضی به عنوان کاربری سبز قابل تبدیل به کاربری مسکونی در نظر گرفته شده تا از آورده آن باقی اراضی تملک شود تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از این اراضی تملک شده و در جلساتی که در استانداری و شورای شهر داشتیم، بنا شده از محل آورده فضاهای قابل تبدیل باقیمانده اراضی تملک شود.

وی با بیان اینکه برخی از مالکان این اراضی مشکلات عدیده‌ای دارند ادامه داد: در حال حاضر به دلیل طرح فضای سبز ملک این محدوده قابل فروش نیست، از سوی دیگر امکان ساخت و ساز نیز وجود ندارد، بنابراین شهرداری و شورای شهر به دنبال این است که تملک را در دستور کار داشته باشد.

مسگریان در بخش دیگر با اشاره به اینکه تبدیل این اراضی به باغات گردشگری نیز رد شده است خاطرنشان کرد: در دوره دوم شورای شهر ۱۷ هکتار از ۴۸ هکتاری این محدوده تملک شد که اگر همین سرعت ادامه می‌یافت مشکل امروز را نداشتیم، امیدواریم که مالکان از سردرگمی خارج شوند.

وی در پایان با بیان اینکه هزینه هنگفتی برای تملک این اراضی لازم است گفت: شهرداری درآمد پایداری ندارد که بتواند این هزینه را تامین کند، از همین رو باید از محل خود این اراضی تامین شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن