Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر شهر و شورا اختصاص ۱۰۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن در همدان

اختصاص ۱۰۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن در همدان

شهردار همدان از اختصاص ۱۰۸ هکتار زمین برای کمک به ساخت مسکن ملی در شهر همدان خبر داد.

به گزارش "همدان نیوز"، سیدمسعود حسینی اظهار کرد: در راستای کمک به مسکن‌سازی دولت، اجرای قانون جهش تولید مسکن و کمک به خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد، قراردادی با اداره‌کل راه و شهرسازی استان همدان در زمینه واگذاری قسمتی از املاک شهرداری واقع در اراضی حسن‌آباد و شورین برای احداث مسکن ملی، امضاء شده است.

وی با اشاره به سهم شهرداری همدان از این اراضی تصریح کرد: طبق این قرارداد ۵۰ درصد از کاربری‌های خالص مسکونی و ۳۰ درصد از کاربری‌های خالص تجاری در سهم شهرداری همدان قرار دارد.

حسینی افزود: از اراضی مسکونی این طرح ۲۲ هکتار و حدود ۱۲۰۰ قطعه سهم شهرداری همدان است که آورده‌ای ۳۰۰۰ میلیارد تومانی به همراه دارد.

وی با بیان اینکه طبق طرح جامع این املاک به محدوده شهر الحاق شده است، گفت: امیدواریم با انجام بقیه کارها به‌زودی شاهد آغاز ساخت‌وساز در محدوده مذکور باشیم و بتوانیم سهممان را در راستای ساخت مسکن ادا کنیم.

حسینی با اشاره به آماده‌سازی املاک ۱۰۸ هکتاری، یادآور شد: امور مربوط به جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی به نسبت سهم شهرداری توسط اداره مذکور انجام شده و سایر هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی اعم از زیربنایی و روبنایی بر عهده اداره‌کل راه و شهرسازی استان و سایر دستگاه‌های متولی است.

شهردار همدان بیان کرد: قرار است کاربری‌های فضای سبز طرح توسط دولت در اختیار شهرداری قرار بگیرد و شهرداری هم نسبت به طراحی و اجرای طرح‌های فضای سبز اقدام کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن