Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم همدان آمادگی لازم را برای جذب دانشجویان خارجی دارد

استاندار همدان:
همدان آمادگی لازم را برای جذب دانشجویان خارجی دارد

استاندار همدان گفت: استان آمادگی لازم را برای جذب هرچه بیشتر دانشجویان خارجی دارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در چهاردهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیرایرانی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه کشور ایران در ترویج علم، تشویق علم آموزان و حمایت از دانشگاه ها تلاش خود را به کار گرفته است، اظهار داشت: ایران اسلامی در ایجاد زمینه برای تحصیل دانشجویان همیشه پیش قدم بوده و بر اساس آموزه های دینی پس از انقلاب اسلامی بیشترین حمایت را از جوانان، دانشجویان و سرمایه های کشور را در دستور کار قرار داده است.

وی ادامه داد: تلاش کشور بر این بوده که ارتباط خوبی با دنیا برای جذب دانشجویان خارجی برقرار کند.

نیکبخت با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در تأکیدات خود به وزارت علوم و بهداشت مسائل فراوانی را عنوان می کنند، یادآور شد: امروز در سطح جهان در جذب فارغ التحصیلان و دانشجویان رتبه چهارم را کسب کرده ایم و پنج میلیون و 400 هزار دانشجو در این کشور تحصیل می کنند.

وی همچنین تصریح کرد: 21 هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور تحصیل می کنند که به طور قطع بیش از آن خواهد شد.

استاندار همدان با بیان اینکه دانشجویان انتخاب خوبی را برای تحصیل داشته اند، خاطرنشان کرد: مردم ایران به پیروی  از پیامبر خود اهمیت زیادی را برای علم آموزی قائل هستند و بدون شک دانشجویان غیر ایرانی با این موضوع آشنا هستند.

وی در ادامه یادآور شد: امسال هزارمین سال ورود بوعلی سینا به استان و شهر همدان است که انتخاب همدان برای علم آموزی نشان از فراهم بودن شرایط تحصیل در این استان بوده است.

نیکبخت خاطرنشان کرد: شهریور ماه جشن هزارمین سال ورود بوعلی سینا به همدان در این استان برگزار می شود و از همه دانشجویان غیر ایرانی برای حضور در این مراسم دعوت به عمل می آید.

وی با بیان اینکه همدان دارای سابقه درخشانی در ایران بزرگ اسلامی است، گفت: همدان 500 سال پایتخت امپراطوری ایران بزرگ  بوده است.

استاندار همدان با اشاره به وجود یک هزار و 800 اثر تاریخی در این استان، خاطرنشان کرد: دانشگاه های همدان از جمله برجسته ترین دانشگاه ها به شمار می روند و امکانات خوبی در این دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: دانشجویان غیرایرانی به عنوان سفیران فرهنگ به مردم کشور خود همدان را معرفی کنند و از آمادگی استان برای جذب دانشجویان غیرایرانی و همچنین گردشگران سخن بگویند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن