Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم پرداخت یارانه به مردم اشتباه است

وزیر صنعت:
پرداخت یارانه به مردم اشتباه است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پرداخت یارانه تصمیم غلطی است زیرا نصف این مبلغ پرداختی می‌تواند به ساخت زیرساخت، صنایع، جاده‌سازی و مواردی از این دست کمک کند و صنعت را فعال کند.

به گزارش "همدان نیوز"، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ضرورت پرهیز از خام‌فروشی در کشور اظهار داشت: اینکه بتوانیم برای مردم کاری انجام بدهیم توفیقی بزرگی است و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید گفت که بارها به مسئله جلوگیری از صدور مواد خام تاکید شده ‌و باید از این مواد ایجاد ارزش افزوده داشته باشیم.

وی افزود: باید از منابع موجود در کشور به بهترین نحو ممکن استفاده ببریم که در این راستا نفت و گاز باید با هدف و در راستای توسعه به مواد ارزشمندتری تبدیل شود.

نعمت‌زاده تصریح کرد: وضعیت خصوصی‌سازی در کشور رویه درستی نبوده به طوری که در 10 سال اخیر بیش از 55 درصد از بخشی که خصوصی‌سازی شده به سبب رد دیون بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع پرداخت یارانه‌ها گفت: پرداخت یارانه تصمیم غلطی است زیرا نصف این مبلغ پرداختی می‌تواند به ساخت زیرساخت، صنایع، جاده‌سازی و مواردی از این دست کمک کند و صنعت را فعال کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: می‌توانیم از ظرفیت یارانه‌ها به منظور افزایش تولید و بهره‌بری، ایجاد اشتغال، کمک به ایجاد عدالت اجتماعی و کاهش شدت انرژی استفاده کنیم زیرا که باید از 20درصد ظرفیت یارانه در راستای کمک به نیازمندان و از 80 درصد آن در این زمینه‌ها استفاده شود.

منبع: تسنیم

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن