Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم خبر بد استاندار همدان برای کارمندان مجرد

خبر بد استاندار همدان برای کارمندان مجرد

استاندار همدان گفت: کارمند مجردی که به صورت قراردادی مشغول به کار است اگر ازدواج نکند به هیچ عنوان پیمانی نخواهند شد و وضعیت کارمندان مجرد پیمانی نیز به رسمی تبدیل نمی شود.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان عملکرد برخی بانک های استان در پرداخت وام ازدواج را نامطلوب عنوان کرد و افزود: تعدادی از بانک ها عملکرد خوبی داشتند اما برخی نیز بسیار ضعیف عمل کردند که از جمله می توان به بانک صادرات، سپه، رفاه، صندوق کارآفرینی امید و دیگر بانک های خصوصی اشاره کرد.

نیکبخت با بیان اینکه بانک های خصوصی در این زمینه بسیار بد عمل کردند، یادآور شد: نامه ای باید در این خصوص تنظیم و به بانک های مورد نظر ارسال شود و باید در این راستا تذکر داده شود تا بانک ها شرایط پرداخت وام ازدواج را تسهیل کنند و در غیر این صورت از مراجع بالادستی پیگیری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: نمی توان این را پذیرفت که برخی بانکها کمتر از یک درصد وام ازدواج بپردازند و باید این شرایط تغییر باید.

استاندار همدان با اشاره به پرداخت 20 هزار فقره وام ازدواج در سال گذشته، یادآور شد: در سال جاری نیز 12 هزار فقره وام پرداخت شده و تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته و ممکن است تا پایان سال به 24 هزار فقره افزایش یابد که چندان قابل قبول نیست.

وی همچنین تصریح کرد:  آموزش در زمینه ازدواج بسیار لازم و ضروری است و نباید در این زمینه کم گذاشت.

نیکبخت با بیان اینکه انجام مشاوره ژنتیک باید مورد مطالعه و بررسی بیشتر قرار بگیرد، گفت: باید این پیش بینی انجام شود که مشاوره در چه مرحله ای صورت بگیرد تا دیگر امور را تحت تأثیر قرار ندهد.

وی تعداد کارکنان مجرد دستگاه های اجرایی استان را پنج هزار نفر عنوان کرد و افزود: یکی از موانع ازدواج جوانان اشتغال،  تمکن و سخت گیری های افراد است اما کسی که شغل دارد هیچ مانعی برای ازدواج ندارد.

مدیر ارشد استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: به صورت قانونی نمی توان این موضوع را مطرح کرد که اگر کارکنان مجرد ازدواج نکنند از کار بیکار می شوند لذا باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه باید تعداد افراد مجرد دستگاه ها را ارزیابی کرد، گفت: کارمند مجردی که به صورت قراردادی مشغول به کار است اگر ازدواج نکند به هیچ عنوان پیمانی نخواهند شد و وضعیت کارمندان مجرد پیمانی نیز به رسمی تبدیل نمی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با تأکید بر آموزش در ازدواج به عنوان یک سرمایه گذاری بزرگ، اظهار داشت: در مهارت آموزی و چگونه زندگی کردن، چندان برنامه ریزی نشده و وجود تکنولوژی های نوین و گسست های فرهنگی در خانواده ها، مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه وعده های مطرح شده باید از سوی دستگاه ها پیگیری شود، خاطرنشان کرد: سمن ها و اداره کل ورزش و جوانان باید وعده اختصاص یکصد میلیون تومان برای سازمان های مردم نهاد را پیگیری کنند تا به نتیجه برسد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان نیز با بیان اینکه به طور قطع آموزش در افراد اثرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: دفاتر ثبت ازدواج این مبحث را مطرح کردند که امکان و اجازه دریافت اجباری و الزامی گواهی آموزش های پیش از ازدواج از زوجین را ندارند و باید بانک ها را ملزم به دریافت گواهی کرد.

وی همچنین تصریح کرد: این موضوع را باید در شورای اجتماعی کشور مطرح کرد تا در خصوص مهارت آموزی زوجین جوان برنامه ریزی صورت بگیرد و با دفاتر ثبت ازدواج و دیگر نهادهای مرتبط هماهنگی انجام شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن