Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم مشارکت در سرشماری محرک برنامه‌ریزی مزیت محور و توسعه همدان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان مطرح کرد:
مشارکت در سرشماری محرک برنامه‌ریزی مزیت محور و توسعه همدان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همدان مشارکت در سرشماری را محرک برنامه ریزی مزیت محور وتوسعه استان عنوان کرد.

به گزارش "همدان نیوز" و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان، سید احمد توصیفیان در دیدار با معاونین روسای ادارات و کارشناسان ضمن با اهمیت خواندن جایگاه آمار برنامه ریزی جهت تحقق توسعه پایدار، اظهار داشت: جایگاه آمار دقیق و صحیح در فرآیند برنامه ریزی برکسی پوشیده نیست  و باید نهایت همکاری را با  این طرح مهم داشته باشیم.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان گفت :اطلاعات و داده های صحیح سرشماری برای تدوین یک برنامه صحیح و توسعه  ضرورت است و نقش مهمی در توسعه و برنامه ریزی کشور دارد .

وی افزود: یکی از مهمترین کارها در حوزه برنامه ریزی همین سرشماری است و داده های درست وضعیت برنامه ریزی درست و انحراف برنامه ها را از بین می برد.

به گفته وی اکثر خانواده ها به اینترنت دسترسی دارند و با انجام سرشماری اینترنتی ضمن کاهش هزینه های سرشماری، درج اطلاعات صحیح توسط فرد مطلع خانوار، سرعت انتشار داده ها را نیز افزایش می دهد.

توصیفیان اظهار کرد: در سرشماری امسال فرم های کاغذی حذف می شوند و این طرح به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد که در جمع آوری کردن زودتر اطلاعات تاثیر گذار خواهد بود.

مدیرکل تعاون کارورفاه اجتماعی استان همدان تاکید کرد : داشتن آمار و اطلاعات صحیح امری بدیهی است . براین اساس، کسب آمار و داده های اطلاعاتی برای همگان به ویژه برنامه ریزان و مدیران رده بالا در تمامی جوامع بسیار ارزشمند و انکار ناپذیر است .

وی تصریح کرد: قطعا لازم است این طرح ملی با  مشارکت مردم و همکاری دستگاه های مختلف اجرایی و اداری کشور ، به نحو مطلوب انجام شود بنابراین همکاری شایسته مردم با سرشماری ، موجب کسب آمار صحیح و متقن برای پیشرفت و آبادانی میهن اسلامی مان خواهد شد

توصیفیان با تاکید بر دقیق بودن اطلاعات سرپرست خانوارها، اذعان کرد: این سرشماری هرچه دقیق تر انجام شود آینده نگری بیشتری در برنامه ها خواهیم داشت بنابراین سرپرست خانوارها در تکمیل اطلاعات دقت بیشتری داشته باشند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن