Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم معاون اول رئیس جمهور: وضعیت بودجه دولت نامناسب است/وعده تکمیل راه آهن همدان-تهران با اعتبارات محدود

قطار همدان روی ریل بی‌پولی؛
معاون اول رئیس جمهور: وضعیت بودجه دولت نامناسب است/وعده تکمیل راه آهن همدان-تهران با اعتبارات محدود

معاون اول رئیس جمهور گفت: متأسفانه دولت در وضعیت بودجه نامناسبی قرار دارد و توان آن برای تخصیص اعتبارات محدود است.

به گزارش "همدان نیوز"، جلسه ديدار نمايندگان مردم استان و استاندار همدان در مجلس شوراي اسلامي با معاون اول رييس جمهور عصر دوشنبه برگزار شد.             

اسحاق جهانگيري در اين جلسه با اشاره به ويژگي ها و جايگاه استان همدان اظهار داشت: استان همدان به لحاظ تاريخي و موقعيت جغرافيايي، ظرفيت آن را دارد که از لحاظ اقتصادي در جايگاه مناسب تري باشد.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به اينکه استان همدان از استعداد خوبي در بخش کشاورزي برخوردار است خاطر نشان کرد: متاسفانه مسئله محدوديت آب مانعي بر سر توسعه کشاورزي در اين استان است که اميدوارم بتوانيم با اجرا و تکميل طرح هاي آب رساني، موانع پيش روي توسعه کشاورزي در اين منطقه را رفع کنيم.

وي همچنين با اشاره به جاذبه هاي گردشگري استان همدان افزود: گردشگري مي تواند محور توسعه استان همدان باشد و جاذبه هاي اين استان نظير غار عليصدر قابليت آن را دارد که گردشگران زيادي را به سوي خود جذب کند و زمينه اشتغالزايي و بهبود اقتصادي در اين استان را فراهم سازد.

دکتر جهانگيري احداث راه آهن تهران ـ همدان را طرحي پر اهميت براي توسعه استان همدان برشمرد و گفت: متاسفانه وضعيت بودجه دولت وضعيتي نامناسب است و توان دولت براي تخصيص اعتبار براي اجراي طرح هاي عمراني اندک است اما تلاش خواهيم کرد خط ريلي اين مسير تکميل و اجرايي شود.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به مسائل و مشکلاتي که در اين جلسه از سوي استاندار همدان و نمايندگان مردم استان در مجلس شوراي اسلامي مطرح شد، از معاون نظارت و هماهنگي خود خواست در جلساتي با حضور دستگاه هاي مربوطه، اين مسائل را پيگيري و راهکارهاي حل مشکلات را بررسي کنند.

در اين جلسه که معاون رييس جمهور در امور مجلس نيز حضور داشت استاندار همدان گزارشي از وضعيت استان ارائه کرد و به تشريح مشکلات و چالش هاي اصلي استان پرداخت که تامين اعتبار براي اجرا وتکميل طرح هاي آبرساني، احداث راه آهن تهران ـ همدان، اشتغال و توجه به گردشگري استان از جمله اين مسائل بود.

در اين نشست همچنين نمايندگان مردم استان همدان در مجلس شوراي اسلامي نيز هر کدام در سخناني به ارائه گزارش از وضعيت حوزه انتخابيه خود پرداختند و مشکلات و مسائل اين مناطق را تشريح کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن