Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم سرمایه گذاران هنوز از سرمایه گذاری در همدان وحشت دارند

استاندار همدان:
سرمایه گذاران هنوز از سرمایه گذاری در همدان وحشت دارند

استاندار همدان گفت: سرمایه گذاران هنوز از فعالیت و سرمایه گذاری در همدان وحشت دارند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در آیین افتتاحیه نقش رونق اقتصادی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی با بیان اینکه هر مفسده ای ریشه در فقر دارد، اظهار داشت: مردن بهتر از نداری و نیازمندی شدید است و به این موضوع در اسلام اشاره شده است.
وی ادامه داد: 800 میلیارد دلار به راحتی وارد کشور شد اما وقتی وضعیت کشور به دولت فعلی رسید، اوضاع مطلوب بود؟
نیکبخت با بیان اینکه رشد اقتصادی 6.8 درصد منفی بود، گفت: این یعنی اگر پولی به دولت برسد دچار مفسده اقتصادی می شود و تورم و رکود ایجاد خواهد شد.
استاندار همدان همچنین تصریح کرد: نباید کرامت انسانی را از بین برد و به دریوزگی محتاج کرد و باید زمینه را برای اشتغال پایدار مهیا کرد که نتیجه آن اشتغال بی منت مردم باشد تا افراد احساس کند با اشتغال خود در جامعه نقش دارند.
وی با بیان اینکه با احترام گذاشتن و زمینه مهیا کردن برای بخش خصوصی می توان اشتغال ایجاد کرد، اظهار داشت: بخش خصوصی زمانی وارد کار می شود که احساس می کند دولت و قوه قضاییه و پشتیبان اوست.
نیکبخت با اشاره به اینکه در صورت اقدام صادقانه بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال باید از آن حمایت کرد، یادآور شد: نباید به فعالان بخش خصوصی وعده داد و عمل نکرد و آن را مورد حمایت قرار داد.
استاندار همدان با بیان اینکه اشتغال 200 تا 300 نفر در واحدهای تولیدی از سوی بخش خصوصی، اقدام مثبتی است، گفت: ایجاد اشتغال کاری است که دولت نمی تواند و اجازه ندارد ورود پیدا کرده و سرمایه گذاری کند.
وی افزود: ماهانه یک هزار شغل جدید بر اساس آمار سازمان تأمین اجتماعی در استان همدان ایجاد می شود.
محمدناصر نیکبخت با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان نسبت به تابستان سال گذشته کاهش یافته است، یادآور شد: همدان پس از آذربایجان غربی و مرکزی سومین استان در کاهش نرخ بیکاری است که دلیل آن هماهنگی موجود بین دستگاه هاست.
وی همچنین تصریح کرد: وجود وحدت رویه در استان می تواند در توسعه اثرگذار باشد اما با این وجود سرمایه گذار از فعالیت در استان وحشت دارد چراکه افرادی هستند که گاهی اوقات از نقش سرمایه گذاران می پرسند.
استاندار همدان با بیان اینکه اتاق بازرگانی استان به خوبی در راستای سرمایه گذاری کمک می کند، یادآور شد: برخی می پرسند که با وجود ایجاد اشتغال در استان، چرا همدان در کاهش نرخ بیکاری سومین استان کشور است.
وی با اشاره به تأثیر برجام در رفع برخی مشکلات اقتصادی، گفت: نمی دانم چرا برخی خودزنی می کنند و شرایط را نمی بینند.
نیکبخت با بیان اینکه قراردادهای بزرگ نفتی در حال انعقاد است، اظهار داشت: بانک های بزرگ آمریکا موانعی را ایجاد کردند اما برجام در ایجاد شرایط برای رونق اقتصادی اثرگذار بود.
استاندار همدان در ادامه یادآور شد: همدان 70 درصد از شاخص های ستاد اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده است.
وی با بیان اینکه بر اساس اعلام مقام معظم رهبری، کشور در آسیب های اجتماعی 20 سال عقب است، خاطرنشان کرد: 15 میلیارد تومان قاچاق، یک و نیم میلیون شغل را از بین می برد و برای مبارزه با آن به عزم ملی نیاز است.
نیکبخت با اشاره به اینکه قوه قضاییه در صیانت از شرایط موجود هیچ مانعی ایجاد نکرده است، یادآور شد: دادگستری همدان در سرمایه گذاری نه تنها مانعی ایجاد نکرده بلکه کمک نیز کرده است.
وی همچنین تصریح کرد: امید می رود که با شرایط فعلی اقتصادی، رونقی ایجاد شود که از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن