Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم دولت پروژه‌های نیمه‌تمام را به حراج گذاشته است/شرط نیکبخت برای بازنشستگی مدیرعامل شرکت برق همدان

استاندار همدان مطرح کرد:
دولت پروژه‌های نیمه‌تمام را به حراج گذاشته است/شرط نیکبخت برای بازنشستگی مدیرعامل شرکت برق همدان

استاندار همدان گفت: تا مشکل انتقال پساب فاضلاب همدان به منطقه اقتصادی ویژه جهان آباد برطرف نشود، اجازه بازنشستگی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق را نمی دهیم.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان در ابتدای سخنان خود با اشاره به سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای بازدید از راه آهن همدان-تهران- سنندج و همدان- ملایر- کرمانشاه در هفته گذشته، اظهار داشت: در جلسه با رئیس جمهور مطرح شد که چناچنچه اعتبارات با تخصیص کامل و ریل تأمین شود تا پایان سال به بهره برداری می رسد وخوشبختانه اعتبارات با 175 درصد افزایش تخصیص یافت.

وی ضمن ابراز امیدواری از پایان پروژه راه آهن همدان- تهران تا پایان سال، خاطرنشان کرد: اگر مشکل و مانعی ایجاد نشود این طرح تا پایان امسال قطار به همدان می رسد.

نیکبخت با بیان اینکه ارزیابی دبیرخانه قرارگاه اقتصاد مقاومتی در سازمان برنامه و بودجه به اشتباه انجام شده است، یادآور شد: اهمالی در اعلام گزارشات به مرکز انجام شده و نحوه ارزیابی به گونه ای صورت گرفت که مورد اعتراض تعدادی از استانها شد.

وی همچنین تصریح کرد: در این خصوص نامه نگاری هایی انجام شد و چنانچه اصلاح نشود از این پس حتی یک مکاتبه با دبیرخانه سازمان برنامه و بودجه انجام نخواهد شد و به معاون رئیس جمهور و رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی منتقل می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر این اقدام عمدی باشد غیرقابل تحمل خواهد بود، یادآور شد: هنوز به این نتیجه نرسیده ایم که این اشتباه ارزیابی عمدی بوده که اگر باشد اقدام خواهم کرد؛ چرا باید خدمات دستگاه ها نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه این موضوع مطرح شده که نمره دهی به استانها بر اساس تعداد مکاتبات بوده است، اظهار داشت: در این خصوص باید جلساتی با حضور استانها برگزار و مشکلات برطرف شود.

محمدناصر نیکبخت در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: در جلسات بعدی قرارگاه اقتصاد مقاومتی معین استان در قرارگاه کشوری باید گزارش خود را ارائه دهند که چه اقداماتی برای رفع موانع استان انجام داده اند.

استاندار همدان افزود: 22 پروژه از 150 پروژه روی دست مانده استان همدان به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه قیمت پروژه های نیمه کاره کشور 400 هزار میلیارد تومان است، یادآور شد: تمام پروژه ها توجیه اقتصادی دارند که دولت تأکید کرده که در هنگام واگذاری 80 درصد قیمت کارشناسی از متقاضیان دریافت نشود.

نیکبخت تأکید کرد: دلیل تعداد کم واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی عدم اطلاع رسانی است و باید پروژه ها و اطلاعات آن از سوی رسانه ها به مردم اطلاع داده شود چراکه دولت به نوعی این طرح‌ها را به حراج گذاشته اند.

وی با بیان اینکه تحقق 58 درصدی عملکرد بنیاد مسکن غیر طبیعی است، یادآور شد: اولین بار است که بنیاد مسکن در عملکرد خود از دیگر دستگاه ها عقب است.

استاندار همدان گفت: موانع و مشکلات دستگاه ها باید به طور اساسی به معین استان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارائه شود.

وی اظهار داشت: نیروگاه شهید مفتح از 25 چاه آب برای خنک کردن مجموعه استفاده می کرد که این تعداد چاه باعث شد که دشت اطراف نیروگاه فروچاله ایجاد شود.

نیکبخت افزود: با توجه به این موضوع تلاش شد که پساب فاضلاب برای نیروگاه استفاده شود و یک هزار و 100 لیتر در ثانیه برای نیروگاه در نظر گرفته شده بود که 600 لیتر برای خنک کردن نیروگاه و مابقی به منطقه ویژه جهان آباد منتقل شود.

وی با بیان اینکه انقال پساب به منطقه اقتصادی ویژه جهان آباد از وظایف توانیر است و باید صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: تا انتقال پساب فاضلاب به منطقه اقتصادی جهان آباد منتقل نشود، اجازه بازنشستگی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق را نمی دهیم چراکه او تنها شاهد زنده ما در مورد پذیرش انتقال پساب به نیروگاه از سوی شرکت توانیر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تخفیف قیمت گاز در استان به مدت چهار ماه، گفت: تخفیف قیمت گاز باید به هشت ماه افزایش یابد چراکه همدان در هشت ماه سال سرد است و به گاز برای گرمایش نیاز دارند اما این موضوع مطرح شده که هشت ماه به چهار ماه کاهش یابد.

نیکبخت با بیان اینکه مردم همدان تا اردیبهشت ماه برای گرمایش منازل و ادارات گاز مصرف می کنند، یادآور شد: تخفیف قیمت گاز در استان از جمله موانع و مشکلاتی است که در استان حل نمی شود و باید توسط معین استان همدان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی به مسئولان کشور منتقل شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن