Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم کسانی که دنبال مچ گیری از ما هستند، آرزو به دل می مانند

استاندار همدان:
کسانی که دنبال مچ گیری از ما هستند، آرزو به دل می مانند

استاندار همدان گفت: باید به کسانی که به دنبال مچ گیری از ما هستند، بگویم که تا خدا هست، در مورد اتهامات مالی و اخلاقی ما آرزو به دل می مانید.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با بیان اینکه مدیر صندوق کارآفرینی امید باید به تهران مراجعه کرده و مصوبات ستاد تسهیل را به صندوق یادآوری کند، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید تا کنون بد عمل کرده است.

وی با تأکید براینکه صندوق کارآفرینی امید بد عمل کرده و نابسمانی در این صندوق دیده می شود، خاطرنشان کرد: هیچ شأنی در این صندوق دیده نمی شود و هیچ چیز در آن مشخص نیست.

استاندار همدان در ادامه یادآور شد: اگر رئیس صندوق در همدان به تهران مراجعه نکند به پولی که دنبال آن است، نخواهد رسید.

نیکبخت افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح کرده بود که برخی بانک های خصوصی همکاری خوبی ندارند و باید تعیین تکلیف شوند و در صورت عدم همکاری، نام این بانک ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در صورت عدم همکاری مجبور می شویم تابلوی صندوق کارآفرین امید را بالا برده و آن را به عنوان بانک ضد تولید و توسعه معرفی کنیم، یادآور شد: استان به معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به عنوان معین همدان در قرارگاه اقتصاد مقاومتی خواهد گفت که تمام درخواست ها را کنار گذاشته و تنها صندوق کارآفرینی امید را پیگیری کند.

استاندار همدان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرپا ماندن کارخانه شیشه در طول 35 سال نشان دهنده عملکرد مناسب مدیران آن است، اظهار داشت: قرار نیست ک ارخانه ای درهمدان عمر طولانی داشته باشد که یا در آغاز آن را نابود می کنند یا در طول روند فعالیت به آن ضربه می زنند.

وی با اشاره به مشکل شرکت شیشه با شهرداری همدان و امور اراضی جهاد کشاورزی، خاطرنشان کرد: علاوه بر این دو نهاد، کارکنان محیط زیست نیز باید با توسعه همراه با حفظ محیط زیست همراه شوند.

نیکبخت با بیان اینکه واحدی همچون شرکت شیشه در همدان وجود ندارد، اظهار داشت: طرح توسعه این شرکت کمک به استان است و مدیران آن نیز از روزی رسانان به مردم و کارگران هستند و من اجازه نمی دهم که به این واحد آسیب برسد.

استاندار همدان خطاب به  مدیر شعب بانک کشاورزی استان، گفت: مدیر شعب باید به تهران رفته و تقاضای متقاضیان را به گوش مدیرعامل بانک کشاورزی برساند و طرح ها را عملیاتی کند؛ اگر مرکز حرف مدیر خود در استان را نمی خواند دیگر چرا او را انتخاب کرده است.

وی با بیان اینکه پتروشیمی ابن سینا برای استان اهمیت زیادی دارد، خاطرنشان کرد: نمی خواهیم پتروشیمی ابن سینا به سرنوشت پتروشیمی هگمتانه دچار شود و بلا تکلیف بماند بنابراین باید امور آن مورد پیگیری قرار بگیرد.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه هیچ زمینی به اندازه زمین های دولتی آسیب پذیر نیست، یادآور شد:  در زمین های غیردولتی کسی اجازه نمی دهد به زمینش چپ نگاه کند اما در بخش دولتی، در زمین ها دخل و تصرف و بعد از آن مباحث آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در برهه ای به هر استان پنج تا شش میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات زودبازده و یا یارانه واحدهای تولیدی اختصاص داده شد، گفت: زمانی که من به عنوان معاون استانداری فعالیت می کردم، دو میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد و در زمان کرم رضا پیریایی و علی محمد آزاد دو استاندار بعدی نیز تسهیلاتی پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در تلگرام مطرح شده که خورشیدی رئیس سابق شعب بانک ملی که به زندان رفت، پاسوز من شده است، یادآور شد: این موضوع از سوی پلیس فتا پیگیری خواهد شد چراکه بحث شخصی نبود و در حق دولت جفا شد.

نیکبخت ادامه داد: زمانی که من به عنوان استاندار به همدان برگشتم، قسمتی از این پول و حساب وجود داشت که دستور دادیم این پول برگردد اما مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اجازه نداد و گفت باید سود آن پرداخت شود.

استاندار همدان با بیان اینکه در تلگرام آمده که چرا پنج میلیارد تومان از این پول باقی مانده است، یادآور شد: خدا را شکر که گفته اند پول مانده و نگفتند که آن را به جیب زده اند؟

وی افزود: گفته اند که مدیر بانک ملی که زندانی شد پاسوز نیکبخت شده در حالیکه وقتی من در همدان بودم خورشیدی مدیر بانک بود و پس از من دچار مشکل شد. تمام این موارد مطرح شده و در آخر آمده که دولت متشکریم و یعنی دولت تخلف کرده است.

نیکبخت با بیان اینکه من از حق خودم می گذرم، اظهار داشت: در اینجا هدف تخریب دولت بوده و اگر اثبات شد که این اقدام از سوی چه کسی انجام شده است، پلیس فتا برخورد می کند.

استاندار همدان افزود: به زودی مواردی را به مدیرکل امور اقتصادی می گویم که چه کردند.

وی با اشاره به بررسی دیوان محاسبات در خصوص مبلغ مانده در حساب بانک، یادآور شد: بانک تجارت باید این حساب را مسدود می کرد و آقای پیریایی و آزاد اگر می خواستند حساب دیگری باز می کردند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن