Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ثبت 134 شکایت انتخاباتی در همدان/211 نفر بالای 96 سال در همدان رأی دادند

تشریح جزئیات انتخابات از سوی معاون استانداری همدان؛
ثبت 134 شکایت انتخاباتی در همدان/211 نفر بالای 96 سال در همدان رأی دادند

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: 211 نفر از رأی دهندگان در استان همدان بالای 96 سال سن داشتند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدابراهیم الهی تبار در جمع خبرنگاران در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) اظهار داشت: از مردم ایران بابت اینکه حماسه ای جاودانه آفریدند، تشکر می کنم.

وی با اشاره  به مشارکت 41 میلیون ایرانی در انتخابات، تصریح کرد: 45 میلیون نفر پای صندوق های رأی آمدند که تعدادی موفق به انداختن رأی خود در صندوق نشدند که این میزان حضور نشان دهنده افزایش سرمایه اجتماعی نظام است.

الهی تبار با بیان اینکه فضا برای مشارکت تمام جریانات سیاسی فراهم بود، خاطرنشان کرد: دیدگاه ها و برنامه ها و نظرات مردم از طریق صندوق های رأی اعلام شد.

وی در ادامه یادآور شد: جریان سیاسی در ایران وجود نداشت که انتخابات را تحریم کند و به طور قطع این فضا قدرت نرم جمهوری اسلامی را افزایش داد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با بیان اینکه اگر امروز امنیت پایدار وجود دارد مرهون حضور مردم در صحنه است، گفت: جریاناتی که قصد ضربه زدن به ایران را دارند، تمام کشور را برای خود ناامن می بینند.

وی اضافه کرد: در انتخابات شور و نشاط سیاسی ایجاد شده در جامعه را شاهد بودیم و مردم پیروز این انتخابات بودند.

محمدابراهیم الهی تبار در ادامه با اشاره به اینکه تفکرات مختلفی در انتخابات مطرح می شود، گفت: انتخابات مظهر ارائه راهبردها و سیاست های مختلف است تا مردم بر اساس آن دست به انتخاب بزنند و انتخاب حداکثری مردم، انتخاب تمام مردم خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان همچنین تصریح کرد: حجت الاسلام روحانی در حوزه امنیتی، جنگ تحمیلی و پدافند کشور مسئولیت های خطیری را بر عهده داشت و برای خدمت به مردم وارد عرصه شد.

وی با بیان اینکه در استان همدان 951 هزار و 203 رأی به ثبت رسید، گفت: این آمار نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی که 848  هزار رأی بود صدهزار رأی افزایش یافت.

الهی تبار با اشاره به اینکه در مجموع تعداد آراء باطله 28 هزار و 990 رأی شامل سه درصد از آراء بوده است، اظهار داشت: 922 هزار و 213  رأی در استان نیز آراء صحیح بوده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و 288هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن بودند، اظهار داشت: 73.8 درصد از مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهرها و روستاها شرکت کردند که 418 هزار و 636 رأی به نام حجت الاسلام حسن روحانی در همدان به ثبت رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان همچنین تصریح کرد: 59 درصد از آراء در شهرها و 41 درصد نیز در روستاها ثبت شد که با ترکیب جمعیتی استان همخوانی دارد.

وی با بیان اینکه بیشترین مشارکت استان به میزان 82.8 درصد به تویسرکان اختصاص دارد، اظهار داشت: بهار و رزن نیز در رتبه های بعدی مشارکت قرار دارند و کمترین مشارکت نیز 69 درصد بوده است.

الهی تبار با اشاره به اینکه در سطح شهرها بیشترین گرایش به سمت حجت الاسلام روحانی بوده و در سطح روستاها گرایش به سمت حجت الاسلام رئیسی بوده است، خاطرنشان کرد: شهر همدان با 269 هزار رأی مشارکتی بالغ بر 69.5 درصد داشته که 55.2 درصد به روحانی رأی دادند.

وی با بیان اینکه 79.5 درصد از واجدین شرایط اسدآباد رأی دادند و این شهر بیشترین مشارکت را در بین شهرهای استان داشت، خاطرنشان کرد: قشر سنی 26 تا 35 سال با215 هزار نفر بیشترین آراء را به خود اختصاص دادند و سنین 36 تا 45 سال به میزان 203 هزار نفر در مرحله بعدی قرار دارد که در مجموع می توان گفت 50 درصد از شرکت کنندگان 26 تا 45 سال سن داشتند.

الهی تبار افزود: 211 نفر از جمعیت رأی دهنده استان  همدان بالای 96 سال سن داشتند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: 54 درصد از رأی دهندگان خانمها و 46 درصد نیز آقایان بودند.

الهی تبار  با بیان اینکه 133 هزار نفر از 18 تا 25 ساله های استان رأی دادند، تصریح کرد: 34 هزار و 600 نفر از جمعیت استان رأی اولی بودند.

وی در ادامه با بیان اینکه در انتخابات سعی شد تمام توان نهاد اجرایی با همکاری هیئت نظارت انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر به کار گرفته شود، گفت: تسهیلات لازم برای حضور مردم در پای صندوق های رأی در نظر گرفته شده بود.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان همچنین خاطرنشان کرد: آراء به ثبت رسیده در سامانه از ساعت 12 شب به بعد پذیرفته نشد در حالیکه در دوره  های قبل کسانی که در شعب حاضر بودند می توانستند رأی دهند.

محمدابراهیم الهی تبار با بیان اینکه ثبت رأی با شناسنامه های اموات و مواردی مشابه دیگر وجود ندارد، تصریح کرد: هیچ گونه اعتراضی در خصوص برگزاری انتخابات الکترونیک در استان جز در شهرستان نهاوند و در زمان شمارش آراء اعلام نشد.

وی ادامه داد: با برگزاری الکترونیکی انتخابات، شائبه های موجود برطرف خواهد شد و دیگر مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان با اشاره به اینکه چالش امنیتی در انتخابات استان وجود نداشت، گفت: تمام تمهیدات لازم به کار گرفته شد تا مشکل امنیتی در استان ایجاد نشود و خوشبختانه اتفاقات خاص امنیتی در انتخابات همدان مشاهده و ثبت نشد.

الهی تبار یادآور شد: در مرحله اول صلاحیت 20 نفر از ثبت کنندگان در انتخابات شورای اسلامی شهرها تأیید نشد که در مرحله بعدی به 38 نفر رسید و در شورای روستاها نیز 99 نفر احراز صلاحیت نشدند که به 137 نفر رسید.

وی با بیان اینکه 23 هزار نفر در استان انتخابات را در شعب مدیریت کردند، اظهار داشت: در هر شعبه اخذ رأی سه تا پنج نفر از هیئت نظارت، یک نفر از هیئت نظارت بر انتخابت شورای اسلامی شهر و روستا و یک نفر از بازرسین وزارت کشور حضور داشتند.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه فرآیند انسداد چاه های غیرمجاز به دلیل تنش زا بودن در دوران انتخابات متوقف شد، گفت: احکام قضایی در دو تا سه سال اخیر در استان اجرایی شد و اینکه چرا در دولت های قبل، حکم اجرایی نشده جای سوال دارد.

وی افزود: با وجود تبلیغات سالم و ناسالمی که صورت گرفت، نتیجه این شد و انتخاب مردم اینگونه بود.

الهی تبار با بیان اینکه ستاد حجت الاسلام رئیسی 30 سخنرانی و ستاد حجت الاسلام روحانی 14 سخنرانی داشت، تصریح کرد: به شش سخنرانی مراسمات حجت الاسلام روحانی در استان همدان مجوز داده نشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در خصوص شائبه های ایجاد شده مبنی بر تبلیغاتی بودن اهدای هدیه استاندار به دو رأی دهنده در روز انتخابات، گفت: استاندار مقابل چشم خبرنگاران و مردم از پدر شهید و مادر 104 ساله تقدیر کرد و باید پرسید کسی که با عشق پای صندوق رأی آمده، قابل تقدیر نیست؟ انتظار می رفت رسانه ها در این زمینه روشنگری می کردند.

وی ادامه داد: هنوز فرصت رسیدگی به شکایات و تخلفات برای تأیید صحت انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها وجود دارد.

الهی تبار با بیان اینکه در سطح انتخابات ریاست جمهوری شکایتی ثبت نشد، گفت: 134 فقره شکایت در انتخابات شورای اسلامی شهرها و روستاها در استان به ثبت رسید که عمده شکایات در خصوص عدم توجه به کد نامزد، خرید و فروش رأی، غیر بومی بودن رأی دهندگان، عدم حضور نماینده کاندیدا در شعبه و پذیرایی از مردم با ناهار و شام از سوی برخی کاندیداها بوده است.

وی افزود: بیشترین شکایت در شهر همدان بوده که تعداد 31 فقره شکایت به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه سخنرانی عضو علی البدل شورای اسلامی شهر همدان در جمع محدودی انجام شده است، اظهار داشت: در این سخنرانی بحث نظری، کلامی و آکادمیک مطرح شده که این موضوع منعکس شده و همین باعث می شود افراد نظرات خود را مطرح نکنند.

الهی تبار افزود: نباید برخوردی همچون بازداشت با افرادی از این قبیل انجام شود و به نظر من این برخورد کار درستی نبود چون فرد مورد نظر فردی دین دار است.

وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی نماد حرکت عدالت محور است و تمام افرادی که مسئولیت دارند باید بر مبنای عدالت در گفتار و رفتار و برخورد فعالیت کنند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن