Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم ایجاد 75 هزار شغل در زمینه گردشگری و صنایع دستی در سال96/ فرماندار تویسرکان باید بازخواست می شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی:
ایجاد 75 هزار شغل در زمینه گردشگری و صنایع دستی در سال96/ فرماندار تویسرکان باید بازخواست می شد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سال جاری 75 هزار شغل در گردشگری و صنایع دستی باید ایجاد شود که همدان نیز باید در این زمینه سهم خود را مشخص کند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، زهرا احمدی پور در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه دولت دوازدهم برگرفته از عقلانیت است، اظهار داشت: مکاتبات مردم برگرفته از بلوغ سیاسی و عقلانیت شکل گرفت و مسئولیت دولت سنگین تر و سخت تر شد.

وی ادامه داد: انتظار دولت در اقتصاد مقاومتی دو اولویت مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بود و اینکه بتوانیم جهت گیری را در راستای تولید و اشتغال قرار دهیم، مورد اهمیت است.

احمدی پور با بیان اینکه در سال جاری باید ظرفیت تولید را افزایش دهیم و به توسعه برسیم، گفت: تأکید دولت بر واگذاری طرح ها به بخش خصوصی است و باید این روند به طور جدی ادام یابد.

وی همچنین تصریح کرد: طرح ها به دستگاه های دولتی ابلاغ شده و دستگاه ها برش استانی طرح ها را مشخص خواهند کرد که این اقدام تا اواخر خرداد انجام و برش استانی به استان ها ابلاغ خواهد شد.

احمدی پور با بیان اینکه اولویت ها در سال قبل باید کشور را به تولید و اشتغال برساند، گفت: توسعه صادرات باید در سال جاری مورد توجه قرار بگیرد  واگر به برندسازی برسیم می توانیم صادرات را توسعه ببخشیم.

وی با اشاره به اینکه استانها براساس مزیت ها باید ثروت ایجاد کنند، گفت: باید بر مبنای این مزیت ها ارزش افزوده در استان ها ایجاد شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: فرصتی که در همدان از دست رفته این است که استان اثر ثبت جهانی ندارد و این یک نقص است بنابراین باید پرونده یکی از آثار استان برای قرار گرفتن در فهرست موقت آماده شود.

وی همچنین تصریح کرد: تورهایی که به صورت مشترک بین کرمانشاه و همدان اجرا می شد امروز تنها در کرمانشاه برگزار می شود که ضعف محسوب می شود و باید گردشگری را در همدان تقویت کنیم تا تأسیسات و هتل ها کاربرد داشته باشد.

احمدی پور با بیان اینکه باید طرح ها پیوست گردشگری داشته باشند، خاطرنشان کرد: در نوروز استان ها باید شعار گردشگری خود را مشخص می کردند و بر اساس همان رویکرد برنامه ها را پیش می بردند که این موضوع باید در شورای برنامه ریزی استان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه های گردشگری انجام شود، گفت: تبلیغات و بازاریابی برای توسعه گردشگری یک اولویت مهم به شمار می رود.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر شکل گیری بازارچه های دائمی صنایع دستی در تمام شهرها، تصریح کرد: تقویت کارگاه ها در کنار آموزش و ترویج باید مورد توجه قرار بگیرد و از طرفی دیگر فرصت های صادرات و معرفی صنایع دستی باید در دستور کار باشد.

احمدی پور ادامه داد: جهت گیری در سال جاری تولید و اشتغال است و تولید با رویکرد صادرات باید مورد توجه باشد و از طرفی ضریب اشتغال نیز مورد اهمیت است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تأکید کرد: امسال برنامه های تخصصی به استان ها ابلاغ شده و در پایان هر فصل باید دستاوردها مشخص شود.

وی با بیان اینکه اشتغال در بخش گردشگری از سوی دولت سرمایه گذاری شده است، گفت: 75 هزار شغل در گردشگری و صنایع دستی باید ایجاد شود که همدان نیز باید در این زمینه سهم خود را مشخص کند.

احمدی پور با تأکید بر توسعه ظرفیت های گردشگری داخلی، یادآور شد: همدان را باید به شهرها و استان های مجاور و همچنین کل کشور معرفی و تورهای گردشگری را به سمت استان هدایت کرد.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: استان همدان به سازمان جهانی گردشگری برای برگزاری رویداد بین المللی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه شهریور ماه نشان جغرافیایی تویسرکان اعطا خواهد شد، تصریح کرد: از فرمانداران تقاضا می کنم روی ظرفیت های صنایع دستی و ثبت آثار متمرکز شوند و سازمان نیز حمایت خواهد کرد.

احمدی پور در ادامه یادآور شد: موزه منطقه ای همدان به عنوان اولویت مطرح شده و اعتبار آن در سال جاری در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با تأکید بر اینکه هیچ کسی نمی تواند منکر نقش تاریخی همدان شود، گفت: کسی نمی تواند بگوید چون احمدی پور همدانی است، نسبت ترجیحی برای همدان قائل شده و جایگاه ترجیحی همدان همواره مشخص بوده است.

احمدی پور در خصوص تشکیل کمپین علیه رئیس سازمان میراث فرهنگی در خصوص هدیه عنوان مبل و منبت به شهر ملایر به عنوان زادگاه وی و اجحاف در حق شهرستان تویسرکان ، گفت: همدان باید درخواست خود را با جدیت دنبال می کرد و چرا باید این بحث به رقابت منطقه ای تبدیل می شد.

احمدی پور تأکید کرد: فرماندار تویسرکان این موضوع کارشناسی را به رقابت منطقه ای تبدیل کرد و بر اساس اطلاعات غلط مباحثی را عنوان کرد که مردم شهرستان تویسرکان معترض شدند.

وی با عصبانیت گفت: به نظر من استاندار همدان باید فرماندار را در این خصوص بازخواست می کرد.

وی در پاسخ به این گفته که او عنوان شهر مبل و منبت را هدیه ای به شهرش عنوان کرده بود، افزود: من به هیچ عنوان چنین موضوعی را مطرح نکردم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی گفت: کمیته فنی در خصوص عناوین شهرها و مسائلی از این قبیل تصمیم می گیرد و اقدامات کارشناسی در این خصوص انجام می شود.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن