Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن همدان/ تصمیم‌‎گیری برای تأمین آب شرب همدان/ تبلیغات موج‌های آبی از غار علیصدر بیشتر است/ باید خجالت بکشیم اگر جواب مردم را ندهیم

راه‌اندازی اداره کل راه‌آهن همدان/ تصمیم‌‎گیری برای تأمین آب شرب همدان/ تبلیغات موج‌های آبی از غار علیصدر بیشتر است/ باید خجالت بکشیم اگر جواب مردم را ندهیم

استاندار همدان گفت: باید خجالت بکشیم اگر نتوانیم جواب رشادت های مردم را بدهیم چراکه مردم با وجود تخریب ها اعتماد کردند و به دولت رأی دادند.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان در ابتدای سخنان خود تأکید کرد: باید در استان بیشتر تلاش صورت بگیرد تا سهم بیشتری از اعتبارات جذب شود.

وی با بیان اینکه نباید جرأت مدیران را گرفت، اظهار داشت: در همین شرایط نیز دست به عصا راه می رویم تا چه برسد که جرأت مدیران نیز سلب شود؛ بنابراین درخواست می شود که جرأت مدیران حفظ شده و از طرفی افراد سلامت نیز داشته باشند.

نیکبخت با اشاره به اینکه چند استان این موضوع را مطرح کردند که پنجره واحد در آن استانها معنایی ندارد، تصریح کرد: در استان در قالب پنجره واحد سرمایه گذاری، جواز تأسیس یک روزه صادر می شود و استعلام پس از صدور جواز تأسیس صورت می گیرد.

استاندار همدان از برگزاری جلسات با معاونان وزیر نیرو خبر داد و افزود: در این جلسات برای آب شرب همدان پیگیری هایی صورت گرفت و برای آینده های دور نیز برای تأمین آب شرب تصمیماتی گرفته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اداره کل راه آهن همدان ایجاد شد، گفت: ساختمان اداره کل نیز در میدان جهاد همدان تحویل داده شده و تابلوی آن نیز به زودی نصب خواهد شد.

نیکبخت با بیان اینکه قطار همدان- مشهد تا دو هفته اول شهریورماه رزرو شده است، خاطرنشان کرد: تلاش بر این بود که تا قبل از 17 مردادماه تعداد دیگری از خبرنگاران استان به مشهد اعزام شوند و به 30 مردادماه موکول شد اما رزرو قطار تا هفته دوم شهریور ماه انجام شده است.

استاندار همدان به آمار ارائه شده از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر ایجاد 19 هزار و 740 شغل در سال جاری، اظهار داشت: سال گذشته ده هزار نفر بیمه شده جدید در استان ایجاد شد که این آمار بر اساس گزارش سازمان تأمین اجتماعی است و آمار دیگر دستگاه ها هنوز احصا نشده است و باید احصا شود.

وی ادامه داد: ایجاد این میزان اشتغال شدنی است که نیاز به همکاری بانک ها و دستگاه ها دارد و از طرفی دیگر باید فضا برای سرمایه گذاران فراهم شود.

نیکبخت در ادامه یادآور شد: برای ایجاد این میزان اشتغال باید این موضوع را در نظر گرفته که پنج ماه از سال گذشته و در همدان هر 12 ماه فرصت کار نیست.

وی تأکید کرد: اگر بتوان صنایع تبدیلی را بهبود بخشید می توان در بخش کشاورزی به تعهد مشخص شده دست یافت.

نیکبخت با بیان اینکه گردشگری یکی از زمینه های ایجاد اشتغال در استان است، اظهار داشت: این بخش می تواند تمام نیاز اشتغال استان را تأمین کند اما متأسفانه چنین نیست.

وی با اشاره به انتقاد یکی از شخصیت های کشوری از تبلیغات غار علیصدر، خاطرنشان کرد: کتیبه های گنجنامه در سرما و گرما از بین می رود و باید فکری به حالشان شود و همه آثار باستانی و اماکن گردشگری استان که درآمدزا هستند، باید معرفی شوند.

استاندار همدان به ساخت سریال در روستای ورکانه اشاره و تصریح کرد: من قول می دهم که میزان بازدید از روستای ورکانه بیشتر از کتیبه های گنجنامه است و با این شرایط توصیه می شود که تبلیغات بیش از پیش افزایش یابد.

وی افزود: هگمتانه باید ساماندهی شود و آثار نباید در این تپه رها شده و باید در قالب موزه سر و سامان بگیرد.

نیکبخت با بیان اینکه من تبلیغی از تلویزیون در خصوص غار علیصدر در هفت، هشت سال قبل ندیده ام، اظهار داشت: موج های آبی مشهد بیشتر تبلیغات دارد یا غار علیصدر همدان؟

استاندار همدان با تأکید بر اینکه سرمایه استان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: صنعت و کشاورزی در استان موجود است اما گردشگری به عنوان محور توسعه مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به جهانی شدن لالجین، گفت: باید دید چقدر از این عنوان بهره برداری شده و آیا از ورود کالای چینی به لالجین خودداری شده است؟

نیکبخت تأکید کرد: زمانی گفته شد که فروشندگان از قبل خرید انبوه کالا داشته اند و سه ماه فرصت داده شد تا کالاها به فروش برسد تا افراد متضرر نشوند اما از این فرصت چند ماه است که می گذرد و باید از فروش کالای چینی در فروشگاه های لالجین باید جلوگیری شود.

استاندار همدان با بیان اینکه به اندازه استحقاق لالجین به این شهر توجه نشده است، یادآور شد: استان به دنبال چهاربانده کردن مسیر همدان- علیصدر و جذب سرمایه گذار در این زمینه است اما باید کار بیشتری صورت بگیرد و اماکن رفاهی در آن فراهم شود.

وی همچنین تصریح کرد: دولت و بخش خصوصی باید مشارکت کنند و کاری شود که استان را معرفی کنیم.

نیکبخت با بیان اینکه ما تبلیغات را سرمایه گذاری نمی دانیم هزینه می دانیم، گفت: میراث فرهنگی و دولت باید در تبلیغات سرمایه گذاری کند.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه تبلیغات خیلی خیلی خیلی ضعیف است، اظهار داشت: باید از هر نوع فضای تبلیغاتی برای معرفی استان استفاده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید خجالت بکشیم اگر نتوانیم جواب رشادت مردم را بدهیم، گفت: با تمام تخریب ها مردم دوباره اعتماد کرده و رأی شایسته دادند که باید جواب دهیم. مردم از ما پول تو جیبی نمی خواهند کسب و کار می خواهند.

نیکبخت با بیان اینکه مدیران یک سال از مهلت استفاده از اوراق خزانه اسلامی استفاده نکردند، یادآور شد: این یعنی آن مدیر یا نمی خواهد و یا نمی تواند کار کند.

استاندار همدان تأکید کرد: نباید فرقی بین مدیری باشد که تلاش می کند با مدیری که هرچه او را هل بدهیم، هیچ کاری نمی کند؟

وی با بیان اینکه پایان هر فصل باید مدیران ارزیابی شوند، اظهار داشت: فعالیت های توسعه ای و اقتصاد مدیران در ایام پیش رو صورت بگیرد.

نیکبخت افزود: برای من سرشکستگی دارد که با تخصیص اوراق خزانه اسلامی، مدیران نتوانند اعتبار جذب کنند و اگر مدیری نتواند اوراق جذب نکند، عذرش را می خواهم و به وزیر مربوطه اعلام خواهم کرد.

وی با بیان اینکه وقتی این اوراق جذب نشود شاید تسهیلات جدید را هم نتوانند جذب کنند، گفت: شاید برای مدیران مهم نباشد اما برای من مایه سرافکندگی است که اوراق جذب نشود.

استاندار همدان تأکید کرد: با اتکا به توان مدیران قول می دهم که 19 هزار شغل تعهد استان به بیش از 20 هزار شغل افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه رتبه کسب و کار همدان از 24 به 11 از سال 94 به 95 ارتقاء یافته است، خاطرنشان کرد: این آمار از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام شده و مرکز آمار نیز اعلام کرده که همدان یکی از سه استان برتر در کاهش نرخ بیکاری است.

نیکبخت با تأکید بر اینکه باید توجه به اشتغال بیش از پیش افزایش یابد، گفت: مردم تقاضاهای خود را اعلام کردند و دولت نیز قول داده که تقاضاها را برآورده کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن