Back شما اینجا هستید: صفحه اصلی خبر دولت سیزدهم همدان مشکل اعتبار و منابع ندارد، مشکل مدیریت و دلسوزی دارد

همدان مشکل اعتبار و منابع ندارد، مشکل مدیریت و دلسوزی دارد

استاندار همدان گفت: هیچ گونه مشکل و کمبودی در اعتبار و منابع مالی در استان وجود ندارد و همدان مشکل مدیریت، دلسوزی و تلاش دارد.

به گزارش خبرنگار "همدان نیوز"، محمدناصر نیکبخت در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان در ابتدای سخنان خود با اشاره به شرکت مردم در مراسم اربعین حسینی، اظهار داشت: دستگاه ها و مردم نهایت همکاری را برای میزبانی از زائران داشته باشند.

وی با اشاره به اعتبار 340 میلیارد تومانی اشتغال فراگیر، خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار قطعی نیست و اگر بتوان بیش از این اعتبار اسفاده کرد می توان سهمیه را افزایش داد و از مبالغ گلوبال بهره گرفت.

نیکبخت همچنین تصریح کرد: اگر دستگاه های بخشی و شهرستانها اعتبارات را دریافت نکنند، مطلوب ما نخواهد بود.

استاندار همدان با بیان اینکه وضعیت بودجه به گونه ای است که خبری از اعتبارات سرازیر نیست، گفت: با این وجود اعتبارات برای پرداخت تسهیلات در بخش های مختلف فراوان است و باید این شایستگی را داشته باشیم که منابع را جذب کنیم.

وی تأکید کرد: منابع فراوان است و فرمانداران توجه داشته باشند که هیچ بهانه ای در این زمینه وجود ندارد.

محمدناصر نیکبخت با اشاره به اینکه هیچ مشکل اعتباری و منابع نداریم، اظهار داشت: مشکل مدیریت، دلسوزی و تلاش وجود دارد؛ مدیران دستگاه ها باید به شهرستان ها سفر کنند و اطلاع رسانی لازم را از طریق رسانه ها در خصوص تسهیلات داشته باشند.

وی ادامه داد: جلسه ای با حضور مدیران استان و شهرستان ها، بخش ها برگزار شود تا بتوان مباحث را مطرح کرد چراکه سرشکستگی داد که نتوانیم پرداخت تسهیلات را رفع کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه همه مشکلات به تولید و اشتغال گره خورده است، تأکید کرد: از مدیران خواهش می کنم و پیشانی شما را می بوسم که کاری کنید شغل در استان ایجاد شود؛ مانع ایجاد نکنید تا نانی به سفره مردم برود چون منابع فراوان است و ما باید با کمک به مردم، مشکلات را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: مدیران تا پایان ماه باید گزارش سفر خود به شهرستان ها را اعلام کنند و اگر مدیری هشت شهرستان را سفر کند و تنها به یک شهرستان نرود، به او تذکر خواهم داد.

نیکبخت با بیان اینکه مهمترین کار برای اشتغال برای روستاییان است، یادآور شد: نظام امکانات را در روستاها را فراهم کرد اما اگر روستایی شغل نداشته باشد چگونه از امکانات استفاده کند.

وی افزود: شعار دیگر کافی است و باید عملیاتی وارد شد ؛ من گزارش میدانی و عملیاتی از مدیران می خواهم و وای به حال مدیری که نتواند اعتبار و سهمیه را دریافت نکند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه این اعتبارات امانتی در دست ماست، اظهار داشت: باید از پس این امانت برآییم و از آن استفاده کنیم.

نیکبخت همچنین خاطرنشان کرد: دستگاه ها برنامه خود را برای ارائه طرح ها در 15 رسته پیش بینی شده اشتغال فراگیر ارائه دهند.

وی با بیان اینکه مدیران از بانوان دارای صلاحیت در معاونت ها و ریاست ادارات استفاده کنند، تأکید کرد: دستگاه ها این کار را به طور جدی مورد توجه قرار دهند همانطور که خود ما نیز این موضوع را مدنظر داریم.

استاندار همدان تأکید کرد: کمبودی در منابع وجود ندارد و سقف و سطحی برای آن در نظر گرفته نشده است و باید از شرایط استفاده کرد.

نیکبخت با بیان اینکه روستاییان باید از اجرای طرح های اشتغال فراگیر اطلاع داشته باشند، اظهار داشت: باید تا امروز تعداد زیادی از متقاضیان برای دریافت تسهیلات صف می کشیدند اما اطلاع رسانی چندانی انجام نشده و مردم نمی دانند که باید در چه زمینه ای طرح ارائه دهند.

وی ادامه داد: با این رویه ای که در پیش گرفته شده، بعید می دانم این طرح به نتیجه برسد چون نیمه اول آبان ماه فرا رسیده و مردم اطلاعی ندارند.

استاندار همدان با بیان اینکه استان از برترین ها در تولید پوشاک است، گفت: با پیگیری های صورت گفته رسته پوشاک استان در بین طرح های اشتغال فراگیر برای پرداخت تسهیلات قرار گرفت.

 

 

 

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تازه کردن